بازگشت به مسابقات با پیکاپ تریتون

احیای رالی‌آرت توسط میتسوبیشی

23 اردیبهشت 1400 11:14

میتسوبیشی، بعد از یک دهه وقفه، در حال بازگرداندن نام تجاری معروف رالی‌آرت - Ralliart - است. این بخش خودروهایی مخصوص حضور در مسابقات اتومبیلرانی آاده می‌کرد و از سال 2010 بود که فعالیت آن متوقف شد. حالا به نظر می‌رسد که برند ژاپنی قصد دارد آن را احیا کند.

احتمالاً پیکاپ متوسط میتسوبیشی با نام تریتون، اولین محصولی که زیر سایه رالی‌آرت تولید می‌شود.این خبر چند روز گذشته از طریق میتسوبیشی FY2020 منتشر شده. جزئیات دیگری نیز درباره‌ برنامه‌های این خودروساز در بازار ASEAN (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) وجود دارد اما آن چه که جالب به نظر می‌رسد، بازگشت رالی‌آرت است. محبوبیت این برند در دهه 80 میلادی به اوجش رسید، زمانی که با پیروزی درمسابقات رالی قهرمانی جهان همراه بود.

جزئیات و اخبار درباره‌ی احیای آن بسیار ناچیز است؛ اما گزارشاتی از سوی ژاپن گفته‌اند که در کنار ارائه قطعات و لوازم‌جانبی با این برند، در مسابقات رالی مشارکت خواهد کرد.

بر اساس تصاویر موجود در FY2020، به نظر می‌رسد اولین محصولی که زیر سایه رالی‌آرت تولید می‌شود، پیکاپ متوسط میتسوبیشی با نام تریتون (در بازارهای دیگر با نام Strada) است. اما مشخص نیست که این برای مدل فعلی است و یا نسل بعدی که سال آینده وارد بازار می‌شود.

میتسوبیشی همیشه در تلاش برای برگشتن به روند موفقیت‌آمیز گذشته است و سال گذشته نیز به عنوان بخشی از اتحاد رنو_نیسان_میتسوبیشی، تغییری برای ترکیب خود اعلام کرده بود‌. در ضمن، میتسوبیشی تلاش خود را روی منطقه ASEAN متمرکز خواهد کرد و مدل‌های جدید را در اروپا معرفی نمی‌کند. البته گزارشی در فوریه سال جاری منتشر شد که از کورسوی امیدی از طریق برند رنو خبر می‌داد.

اکنون سوالی که ذهن مخاطبان را به خود درگیر می‌کند، این است که آیا بازگشت رالی‌آرت می‌تواند به وضعیت فعلی خودروساز ژاپنی کمک کند یا خیر. تنها زمان می‌تواند جواب این سوال را نشان دهد.

دیدگاه کاربران