میتسوبیشی سابقه درخشانی در رقابتهای رالی دارد. از مسابقات WRC قهرمانی جهان گرفته تا مسابقات پاریس-داکار. جدیدترین دستاورد این ژاپنی برای مسابقات آفرود، پیکاپ Triton است که بهصورت ویژه بهینهسازی شده است. این خودرو در مسابقات رالی Asia Cross Country که پنج ماه دیگر برگزار میشود، شرکت خواهد کرد.
”تریتون نسخه مسابقهای در کلاس T1 بر اساس طبقهبندی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، قرار میگیرد. “تریتون نسخه مسابقهای در کلاس T1 بر اساس طبقهبندی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، قرار میگیرد. این محصول بر اساس مدلی دو کابینی که پیشتر در بازار تایلند دیده بودیم، ساخته شده است.
میتسوبیشی تریتون که برای حضور در رالی در بخش شاسی و پیشرانه مورد تقویت قرار گرفته، میتواند برای فورد رنجر رپتور یا حتی تویوتا هایلوکس GR Sport دردسرساز باشد. افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، تایرهای آفرود، اسنورکل، فلاپ، قلاب یدککش، میلههای حفاظتی، تایرهای زاپاس در محفظه بار و البته تزئین بدنه با رنگهای خاکستری، قرمز و مشکی به همراه مقدار زیادی برچسبهای تبلیغاتی، مهمترین ویژگیهای قابل ذکر درباره نسخه رالی از میتسوبیشی تریتون است.
شرکت برای آن یک سیستم تعلیق سفارشی مخصوص پیمایشهای خارج جادهای تدارک دیده است. سایر بهروزرسانیها شامل دیفرانسیل ضدلغزش در محور جلو و عقب و البته رینگها و تایرهایی بزرگتر میشود.
مهندسان با تعویض درها و کاپوت با نسخه فیبر کربنی وزن شاسی را نیز کاهش دادهاند. در همین راستا کابین نیز تا جای ممکن، خالی از تجهیزات اضافی شده است.
قوای محرکه میتسوبیشی تریتون مسابقهای یک پیشرانه 2.4 لیتری توربودیزلی 178 اسببخاری با 430 نیوتنمتر گشتاور است. بلوک پیشرانه به طور کامل آببندی شده که در صورت حرکت در مسیر رودخانه نیز مشکلی برای آن پیش نمیآید. قدرت خروجی پیشرانه توسط جعبهدنده مسابقهای 6 سرعته دستی و سیستم ابداعی میتسوبیشی موسوم به Super Select 4WD-II به هر چهار چرخ منتقل میشود.
میتسوبیشی تستهای جادهای این خودرو را در اواخر ماه گذشته میلادی در تایلند انجام داد و نتایج امیدوارکنندهای از دوام شاسی و قابلیت اطمینان پیشرانه به دست آورد. مدیر تیم مسابقهای شرکت میگوید تریتون با پیمودن بیش از 800 کیلومتر طی 2 روز، عملکرد عالی از خود به نمایش گذاشت که بر این اساس میتوانیم انتظار داشته باشیم در یک مسابقه استقامتی، نمایش خوبی داشته باشد.
تیم میتسوبیشی رالیآرت که در تایلند تشکیل شده، تحت هدایت هیروشی ماسوکا قرار گرفته، که سابقه 21 حضور و دو مرتبه قهرمانی در رالی داکار را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. ایشان ضمن اشاره به سابقه درخشان میتسوبیشی در مسابقات رالی داکار و WRC، اعتقاد دارد که از حمایت فنی شرکت میتسوبیشی برای بکارگیری خودروهای شاسیبلند در این تیم استفاده خواهد شد. وی همچنین تاکید نموده که تجربیات حاصل از این مسابقات، در تقویت شاسی و افزایش قابلیت آفرود خودروهای آینده این برند بکار گرفته خواهد شد.
از صحبتهای آقای ماسوکا اینگونه برداشت میشود، که احتمالاً خودروهای دیگری از شاسیبلندهای میتسوبیشی نیز به این تیم ملحق خواهند شد. احتمال دارد خودروی بعدی تیم میتسوبیشی رالیآرت، اوتلندر PHEV باشد چراکه کانسپتی با نام Vision Ralliart که براساس این خودرو شکل گرفته در نمایشگاه توکیو 2022 به معرض نمایش درآمد. این خودرو به واسطه کیت اسپرت بدنه، رینگهای 22 اینچی و تقویت بخش فنی، از نسخه استاندارد متمایز شده بود.
گفتنی است رالی کراس کانتری آسیا 2022 یک هفته به طول میانجامد و شرکتکنندگان مسیری حدود 1700 کیلومتر را از شمال شرق تایلند آغاز و تا کامبوج مسابقه میدهند.
مترجم : نیما حدادی
منبع : carscoops.com