هندی 10 اسب‌بخاری

باجاج Qute؛ از ارزان‌ترین خودروهای دنیا

27 اردیبهشت 1400 11:41

خرید خودروهای ارزان­‌قیمت همچون باجاج Qute می­‌تواند بسیار وسوسه‌برانگیز باشد، اما آیا واقعا مالکیت چنین خودروهایی ارزش پول پرداختی را دارد؟ متاسفانه در اغلب موارد، پاسخ منفی است.

پیشرانه 216 سی‌­سی این خودرو تنها 10.835 اسب‌­بخار قدرت و 18.9 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.نخست این‌که براساس قوانین بسیاری از کشورها، این خودرو در رده موتورسیکلت­‌های چهارچرخ جای می‌­گیرد که البته با توجه به حجم پیشرانه که تنها برابر با 216 سی‌­سی است و سیستم انتقال قدرت سکوئنشال که با وجود پدال کلاچ عملکردی مشابه با موتورسیکلت ارائه می­‌کند، رده‌­بندی کاملاً درستی به نظر می­رسد.

محدودیت دیگری که بر سر راه خریداران محصول باجاج قرار دارد، عدم اجازه تردد این وسیله نقلیه کوچک در بزرگراه­‌هاست. البته به نظر می­‌رسد درصورتی‌که چنین اجازه‌­ای وجود داشته باشد هم استفاده از آن چندان عاقلانه نخواهد بود.

باجاج Qute ارزان‌ترین خودرو دنیا

پیشرانه 216 سی‌­سی این خودرو تنها 10.835 اسب‌­بخار قدرت و 18.9 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند به همین دلیل حداکثر سرعت Qute روی رقم 70 کیلومتر برساعت محدود شده است.

با توجه به تعیین رقم 120 کیلومتر برساعت به عنوان محدوده حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه‌­های بسیاری از کشورها و البته عدم بهره‌­گیری باجاج Qute از فناوری‌­های ایمنی، منع این خودروی کوچک از حرکت در بزرگراه اقدام کاملاً درستی بوده است.

براساس نظرات راننده‌ها حرکت با این خودرو در خیابان‌های عادی هم حس چندان خوشایندی نداشته و پیام عدم پایداری را به راننده منتقل می‌­کند، البته گویا در ترافیک شهرهای شلوغ و مسیرهایی که حداکثر سرعت به رقم 60 کیلومتر برساعت محدود شده، عملکرد این خودرو چندان بد نیست و باجاج Qute می­‌تواند از پس انجام وظایف خود برآید.

باجاج Qute ارزان‌ترین خودرو دنیا

هرچند قیمت 5300 دلاری تعیین شده برای Qute ارزان به نظر می‌­رسد، اما باید توجه داشت که در بازار خودروهای دست­‌دوم گزینه‌های بهتری وجود دارد، مثلاً در کشور آفریقای جنوبی با همین رقم می­‌توان فوکس‌­واگن پولو یا هیوندای i10 تهیه کرد که تقریباً در اکثر جهات به این موتورسیکلت چهارچرخ برتری دارند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران