• همکاري باجاج و KTM براي توليد موتورسيکلت برقي لوکس

منتظر تولید موتورسیکلت برقی لوکس باشید

همکاری باجاج و KTM وارد فازی جدید شد

15 مرداد 1401 15:00

سابقه همکاری دو شرکت مطرح در صنعت ساخت موتورسیکلت یعنی باجاج و KTM به سال 2007 بازمی­‌گردد. در طول 15 سال گذشته، این دو شرکت اهل هند و اتریش در ساخت محصولات گوناگون همچون سری­‌های پولسار، دوک و 490 همکاری نموده‌­اند.

مدیر اجرایی شرکت باجاج از همکاری با KTM برای طراحی پلتفرم مورد استفاده در ساخت موتورسیکلت‌های برقی گران‌قیمت خبر داده است.حال در مرحله جدید از این شراکت، دو کمپانی به ساخت یک پلتفرم مشترک مشغول شده‌­اند، که علاوه بر اسکوترهای برقی و موتورسیکلت‌های برقی شهری، در ساخت نمونه‌­های گران‌قیمت نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آقای استفان پیرر که به عنوان مدیرعامل شرکت مالک KTM یعنی Pierer Mobility شناخته می‌­شود، در اوایل سال 2022 از علاقه شرکت تحت رهبری خود برای حضور بیشتر در بازار موتورسیکلت‌های برقی خبر داده بود. طبق پیش­‌بینی وی، وسایل نقلیه دوچرخ با سامانه 48 ولتی که 11 کیلووات یا 15 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارند، ظرف یک دهه آینده در اروپا بسیار محبوب خواهند شد. وی اعتقاد دارد که پیشرانه­‌های دو سیلندر به زودی از صنعت خودروسازی حذف خواهد شد.

اما راکش شارما، مدیر اجرایی شرکت باجاج از همکاری با KTM برای طراحی پلتفرم مورد استفاده در ساخت موتورسیکلت‌های برقی گران‌قیمت خبر داده است. وی وعده داده که اطلاعات بیشتر را در زمان مناسب اعلام نماید.

همکاری باجاج و KTM برای تولید اسکوترهای برقی

در گذشته نه چندان دور، تنها برندهای هارلی-دیویدسون، Zero و انرژیکا در بازار موتورسیکلت‌های برقی سطح بالا حضور داشتند، اما واقعیت این است که ظرف چند ماه اخیر شاهد معرفی چند محصول برقی جدید از سوی رقبای KTM بودیم. دوکاتی در ماه ژوئن از مدل مسابقه­‌ای V21L MotoE رونمایی کرد درحالی‌که به فاصله یک ماه، نمونه اولیه از تریومف TE-1 معرفی شد. به این ترتیب، طبیعی است که با ورود هرچه بیشتر برندهای اروپایی به این بخش از بازار، KTM هم احساس خطر کند.

به هرحال فعلا باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری از پروژه مشترک باجاج و KTM در اختیار رسانه­‌ها قرار گیرد، اما تا آن زمان، می­‌توان امیدوار بود که شاهد معرفی محصولات هیجان‌­انگیز و البته برقی همچون Super Duke یا Super Adventure باشیم.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

شرایط فروش کویر موتور

جهت مشاهده آخرین قیمت محصولات کویر موتور شامل انواع موتورسیکلت کویر، موتورسیکلت وسپا، موتورسیکلت KTM اتریش و سایر محصولات کویر موتور، مقاله شرایط اقساطی کویر موتور را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران