• انتشار اطلاعات اوليه از خودروي برقي لامبورگيني

تغییر آینده در سال 2028

انتشار اطلاعات اولیه از خودروی برقی لامبورگینی

22 آبان 1401 12:40

وقتی لامبورگینی در نمایشگاه سال 2014 پاریس از کانسپت Asterion رونمایی کرد، موجی از جنجال به پا شد. باورکردنی نبود اما این کانسپت که به‌عنوان اولین ورود لامبو به دنیای هیبریدی‌ها شناخته می‌شد، به لطف حضور یک پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی و سه موتور برقی 900 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. شرکت 5 سال بعد با معرفی نسخه تولیدی سیان FKP 37 رسماً وارد این حوزه شد.

اولین خودروی تماما برقی لامبورگینی، فاصله بیشتری از سطح زمین دارد. تأیید شده است که این خودرو چهار نفره با ساختار 2+2 دو در خواهد بود. اردیبهشت سال گذشته بود که لامبورگینی اعلام کرد تا سال 2024 سه مدل از محصولات خود را تمام برقی خواهد کرد و در نیمه دوم دهه جاری میلادی نیز یک خودروی برقی را روانه بازار کند. آن زمان مقرر شد جانشین اونتادور در سال آینده به‌صورت یک هیبریدی پلاگین با پیشرانه V12 رونمایی خواهد شد. این در حالی است که جانشین هوراکان در سال 2024 قرار است به‌عنوان یک هیبریدی پلاگین از پیشرانه هشت سیلندر V شکل دو توربو استفاده کند. هم‌چنین شاسی‌بلند اوروس هیبریدی با پورت شارژ نیز اخیراً مورد آزمایش قرار گرفته است. به این معنا که زودتر از بقیه مدل‌ها روانه بازار می‌شود؛ اما درباره یک مدل برقی چطور؟

استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی در گفتگو با رسانه‌ها می‌گوید طبق برنامه‌ریزی‌ها امیدوار است شرایط در سال 2028 برای عرضه یک مدل برقی فراهم باشد. به گفته وینکلمن خودروی جدید فاصله بیشتری از سطح زمین و قابلیت استفاده روزانه بیشتری هم دارد. تأیید شده است که این خودرو چهار نفره با ساختار 2+2 دو در خواهد بود.

انتشار اطلاعات اولیه از خودروی برقی لامبورگینی

این مدیر اجرایی 58 ساله آلمانی پیشنهاد می‌کند که لامبورگینی از عضویت در گروه بزرگ فولکس‌واگن برای سرعت بخشیدن به توسعه خودروها و کاهش هزینه‌های خود استفاده کند. این هم‌افزایی می‌تواند به موفقیتی که پیش‌تر با اوروس تجربه شده بود، تکرار شود.

در واقع وینکلمن به پلتفرم MLB Evo اشاره می‌کند که بنتلی بنتایگا، آئودی Q8 و فولکس‌واگن توارگ روی آن سوار می‌شوند. کارشناسان می‌گویند این می‌تواند به معنی این باشد که خودروهای برقی لامبورگینی از همان معماری پلتفرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر استفاده خواهد کرد، که گروه فولکس‌واگن در حال حاضر قصد توسعه آن را دارد.

گفته می‌شود مهندسان لامبورگینی راهی برای جبران جرم اضافی ناشی از حضور باتری در خودروهای برقی پیدا کرده‌اند و تضمین کرده‌اند که رانندگان از سنگین بودن خودرو شکایت نخواهند کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران