با شتاب صفر تا صد 3.1 ثانیه‌ای

پورشه کاین توربو GT معرفی شد

9 تیر 1400 13:10

با فاصله‌­ای نسبتاً کم از ثبت یک رکورد سرعت جدید در پیست نوربورگ‌رینگ، شرکت پورشه از کاین توربو GT رونمایی کرده است. فروش این خودرو از اوایل سال 2022 و با قیمت پایه 180,800 دلار آغاز خواهد شد.

اعمال لیستی بلندبالا از بهسازی­‌های فنی، به ثبت شتاب صفر تا صد در 3.1 ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 299 کیلومتر برساعت منجر شده است.اولین نکته قابل توجه درباره مدل جدید این است که کاین توربو GT تنها در فرم اتاق کوپه عرضه می­‌شود. این خودرو به پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربو مجهز شده که 631 اسب­‌بخار قدرت و 849 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد.

مهمترین تغییرات فنی این نسخه جدید نسبت به مدل استاندارد کاین توربو کوپه شامل میل­‌لنگ، شاتون، پیستون­‌ها و زنجیر تایم جدید، افزایش سرعت تعویض دنده گیربکس و نصب ترنسفر کیس آب/خنک می­‌شود.

اعمال تمامی این بهسازی­‌های فنی، به ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت در 3.1 ثانیه، عبور از مسافت 400 متر ظرف 11.6 ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 299 کیلومتر برساعت منجر شده است.

پورشه کاین توربو GT

برای هماهنگی با این سطح از عملکرد فنی، ارتفاع سیستم تعلیق به میزان 17 میلی‌متر کاهش یافته و بنابر حالت رانندگی، می‌­تواند تا 15 درصد سفت­‌تر شود. علاوه‌براین باید به مدیریت فعال سیستم تعلیق، کنترل شاسی پویا و تقسیم گشتاور اشاره کرد که این خودرو را در ارائه نمایشی چشمگیر یاری می‌کنند.

عرض رینگ‌های 22 اینچی کاین توربو کوپه در محور جلو 2.54 سانتی‌متر بیشتر از عقب بوده و در تمامی چرخ‌ها با تایرهای P Zero Corsa ساخت پیرلی با چسبندگی بالا و ترمزهای کربن-سرامیک با دیسک‌های 440 و 410 میلی‌متری در محورهای جلو وعقب همراه شده است.

پورشه کاین توربو GT مدل 2022

ورودی­‌های بزرگتر جریان هوا در دو سوی سپر و زیرسپری جدید، تغییرات نمای جلو پورشه کاین توربو کوپه نسبت به مدل استاندارد خواهد بود. سقف، روکش دیفیوزر عقب و صفحات کنار باله عقب از فیبرکربن ساخته شده و باله تطبیق‌پذیر عقب هم تا 51 میلی‌متر امکان جابجایی دارد.

یک جفت خروجی بیضی شکل اگزوز از جنس تیتانیوم هم از میانه سپر عقب بیرون آمده که نصب آن‌ها، کاهش 18.14 کیلوگرمی وزن خودرو را در پی داشته است.

کابین پورشه کاین توربو GT

در کابین پورشه کاین توربو GT، صندلی­‌های ردیف عقب از یکدیگر مجزاست تا فضای داخلی این خودرو برای چهار سرنشین مناسب باشد. صندلی­‌های ردیف جلو در هشت جهت قابل تنظیم بوده و بخش مرکزی آن‌ها با آلکانترا پوشانده شده است. نشانTurbo GT روی پشت­‌سری‌­ها حک شده و یک نوار زرد رنگ نیز روی بخش میانی لبه فرمان دیده می­‌شود.

دیدگاه کاربران