از گور برخاسته

نگاهی به رنو دوفین با پیشرانه VR6

4 خرداد 1400 11:40

برای تزریق هیجان به یک خودروی سدان کلاسیک همچون رنو دوفین باید چه کرد؟ تعداد پاسخ‌های این پرسش می­‌تواند مساوی با جمعیت جهان باشد، اما متخصصان AutotopiaLA بهترین راه برای انجام این امر را افزایش عرض بدنه و نصب یک پیشرانه VR6 در این خودرو تشخیص داده‌­اند.

صدای خروجی از اگزوزهای آن، سوپراسپرت‌­های مدرن را در نظر تداعی می­‌کند.نتیجه کار به خودروی منحصربه‌فرد و جالبی ختم شده که از نظر ظاهری به خودروهای کلاسیک مسابقات رالی شباهت دارد، اما صدای خروجی از اگزوزهای آن، سوپراسپرت‌­های مدرن را در نظر تداعی می­‌کند.

این رنو دوفین که برای مدت‌ها به حال خود رها شده بود، از یک مرکز خودروهای اوراقی و با هدف بازسازی و نصب پیشرانه VR6 روی آن، خریداری شد.

برای این امر، ابتدا یک شاسی جدید و فریم لوله‌­ای برای آن ساخته شد و زیر پوسته رنو دوفین قرار گرفت. سپس یک پیشرانه 2.8 لیتری VR6 که تا آن زمان در سینه یک گلف GTI نسل چهار قرار داشت، به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی در این دوفین خوش­‌شانس نصب شد.

بازسازی رنو دوفین با پیشرانه VR6

یک دیفرانسیل لغزش محدود هم برای بهبود عملکرد خودرو در هنگام ورود به پیچ و خم جاده و همچنین کمک به انجام حرکات نمایشی، به سیستم انتقال قدرت افزوده شد.

یکی از نکات جالب توجه درباره این خودرو، این است که تمام کارهای بازسازی و تقویت، از سیستم تعلیق منحصربه‌فرد آن گرفته تا رنگ بدنه، همگی توسط یک مجموعه واحد طراحی و انجام شده است.

بازسازی رنو دوفین با پیشرانه VR6

از آنجا که رنو دوفین در آمریکا خودروی چندان شناخته شده‌ای نیست، مشاهده یک نمونه بازسازی شده از آن در این کشور می­‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. با توجه به تغییرات اعمال شده بر بدنه­ این رنوی کلاسیک و صدای اگزوز آن، می‌­توان واکنش عابران پیاده و رانندگان سایر خودروهای شهر لس‌­آنجلس نسبت به این خودرو را پیش‌­بینی کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران