فیس لیفت نسل جدید Kia Sportage به خیابان‌ها آمد

چهره اسپورتیج 2019 لو رفت

27 اردیبهشت 1397 17:00

نسل چهارم اسپورتیج (QL) در مدل 2016 به بازار جهانی آمد. حال بعد از گذشت 2 سال باید منتظر به‌روزرسانی آن باشیم. خوشبختانه این‌بار نیازی به مرور تصاویر استودیویی یا رندرهای ذهنی نیست چراکه فیس لیفت 2019 اسپورتیج بدون پوشش ظاهری در پمپ‌بنزینی حوالی پیست نوربورگ‌رینگ آلمان، طعمه عکاسان خبری شده است.
 

یک نوار قرمز، چراغ‌های عقب اسپورتیج را به هم متصل کرده تا طراحی این قسمت نیز به طراحی پشتی سایر مدل‌های کیا نزدیک‌تر باشد. در قسمت پایینی سپر نیز نوار کرومی و شب‌رنگ‌های جدیدی نصب شده‌اند.تغییرات ظاهری این مدل کیا موارد زیادی نیستند ولی به نظر می‌رسد برای تازه‌سازی چهره اسپورتیج همین موارد نیز کفایت می‌کند. در قسمت پایینی نمای جلو حالا یک نوار کرومی، چراغ‌های مه‌شکن را به دو نیم تقسیم کرده است. جلوپنجره اسپورتیج، که به قسمتی از زبان طراحی جدید کیا مبدل شده، در مدل 2019 گوشه‌های تیزتری پیدا کرده است. چیدمان داخلی چراغ‌های تمام  LEDجلو نیز بهبود یافته تا چراغ‌ها در روشن کردن مسیر پیش روی راننده، عملکرد بهتری داشته باشند.


 

 

باتوجه به اینکه عکس‌هایی جاسوسی به سرعت ثبت می‌شوند، ظاهرا فرصت تهیه عکس با زاویه مناسب از فضای داخلی خودرو برای عکاسان فراهم نبوده اما از تصاویر محدود فعلی می‌توان تاحدی تغییر در مانیتور وسط و کنسول میانی خودرو را تشخیص داد. البته نمی‌توان انتظار داشت صندلی‌های ریکارو و رول‌بارهای دیده شده در این خودرو، در نمونه تولیدی نیز وجود داشته باشد چراکه اسپورتیج شکارشده صرفا یک نسخه آزمایشی بوده و برای ایمنی بیشتر در پیست نوربورگ‌رینگ به چنین ویژگی‌های اسپرتی مجهز شده است. به‌نظر می‌رسد تغییر مهم دیگری در این خودرو صورت نگرفته باشد.

 

طبق خبرها تنها تغییر انجام گرفته در پیشرانه این مدل، اضافه شدن یک سیستم نیمه هیبرید 48 ولتی است که به پیشرانه بنزینی خودرو در کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.

 

باتوجه به اینکه نمایشگاه خودرو پاریس (اکتبر 2018) از میان بقیه رویدادهای خودرویی جهان نزدیک‌ترین تاریخ برگزاری را دارد، پس شاید شهر نورانی پاریس محل مطلوبی برای معرفی نسخه فیس‌لیفت اسپورتیج باشد.

 

دیدگاه کاربران