احیای گاو مبارز برای حضور در پیست

معرفی لامبورگینی هوراکان سوپرتروفئو EVO2

6 خرداد 1400 11:32

«زمان بسیار سریع می­گذرد»، جمله­‌ای کلیشه‌­ای که اکثر ما آن را بسیار شنیده‌ایم. اما مشاهده لامبورگینی هوراکان سوپرتروفئو به ما یادآوری می­‌کند که این جمله کلیشه‌­ای تاچه حد صحت دارد چراکه اکنون 7 سال از معرفی این خودرو می­‌گذرد. نسخه EVO از این خودروی مخصوص پیست مسابقات نیز چهار سال پیش رونمایی شد و اکنون نوبت به بروزرسانی این خودرو رسیده است.

قیمت پایه این خودرو برای مشتریان اروپایی 250 هزار یورو تعیین شده و قرار است از سال 2022 وارد مسابقات شود.محصول جدید بخش خودروهای مسابقه­‌ای لامبورگینی، که هوراکان سوپرتروفئو EVO2 نام گرفته، قرار است از سال 2022 وارد مسابقات شود ولی از همین حالا می‌­توان عطش این خودرو برای ثبت رکورد تازه در پیست نوربورگ‌رینگ را متوجه شد.

بهبود آیرودینامیک بدنه، کاهش عرض چراغ‌های LED در جلو و عقب، لبه فیبرکربنی سپر جلو، ورودی­‌های جدید هوا و باله بزرگ فیبرکربنی در عقب بدنه، از مهمترین تغییرات اعمال شده بر نسل دوم هوراکان سوپرتروفئو است. فریم دور چراغ‌های عقب را نیز نباید از قلم انداخت که باعث شباهت این خودروی مدرن به لامبورگینی کانتاش، یکی از محصولات به یادماندنی این خودروساز ایتالیایی شده است.

لامبورگینی هوراکان سوپرتروفئو EVO2

زیرمجموعه سازنده خودروهای مسابقه‌­ای لامبورگینی یعنی Lamborghini Squadra Corse، برخی پنل­‌های بدنه این خودرو را نیز تعویض کرده که از میان آن‌ها می­‌توان به جایگزین شدن قطعات پلاستیکی بخش جانبی بدنه با نمونه فیبرکربنی یا نصب گلگیرهای یک ­تکه با سپر جلو اشاره کرد.

سایز دیسک ترمزهای محور جلو هم با 10 واحد افزایش نسبت به نسل قبل به 390 میلی‌متر رسیده است.

در بخش پیشرانه تغییری اتفاق نیفتاده و همچنان شاهد عملکرد خیره­‌کننده پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو با 612 اسب­‌بخار قدرت خواهیم بود که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال به محور عقب ارسال می­‌کند.

لامبورگینی هوراکان سوپرتروفئو EVO2

لامبورگینی قصد دارد هوراکان سوپرتروفئو EVO2 را در تاریخ 28 می در مسابقات سوپرترفئو اروپا رونمایی کند. قیمت پایه این خودرو برای مشتریان اروپایی 250 هزار یورو (306 هزار دلار) تعیین شده است. مالکان مدل‌های EVO هم در صورت تمایل می­‌توانند از اوایل سال آینده میلادی برای ارتقاء خودروی خود به EVO2 اقدام نمایند.

از زمان معرفی هوراکان سوپرتروفئو در سال 2014 تاکنون، خودروساز ایتالیایی بیش از 400 دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده است. Squadra Corse پیش­‌بینی کرده که براساس عملکرد درخشان نسل قبل و ویژگی­‌های نسل جدید، EVO2 در مدت زمان کوتاه‌­تری موفق به جلب نظر بیش از 500 خریدار بشود.

دیدگاه کاربران