به سیاهی شب

معرفی تویوتا پریوس Nightshade

9 خرداد 1400 10:35

شرکت تویوتا نسخه ویژه‌­ای از مدل پریوس را با لقب Nightshade Special Edition به علاقمندان معرفی کرده تا ثابت کند این سدان هیبرید هم می­‌تواند هیجان‌­انگیز باشد.

مهمترین تغییرات نسخه نایت شید نسبت به تویوتا پریوس استاندارد به مواردی شامل زمینه تیره چراغ‌های جلو و پوشش مشکی آینه­‌های جانبی، دستگیره درها، باله لبه صندوق و آنتن کوسه‌­ای محدود می­‌شود.در تصاویر رسمی که از این مدل منتشر شده، آن را با پوشش مشکی متالیک Midnight (نیمه‌­شب) مشاهده می­‌کنیم ولی اگر این چهره بسیار تاریک خوشایند شما نباشد، امکان انتخاب رنگ‌های سفید و نقره‌­ای متالیک هم فراهم شده است. خریداران این مدل می‌­توانند آن را به صورت دیفرانسیل-جلو یا چهارچرخ محرک سفارش دهند. مهمترین تغییرات نسخه نایت شید نسبت به تویوتا پریوس استاندارد به مواردی شامل زمینه تیره چراغ‌های جلو و پوشش مشکی آینه­‌های جانبی، دستگیره درها، باله لبه صندوق و آنتن کوسه‌­ای محدود می­‌شود.

در مدل دیفرانسیل جلو از رینگ‌های 17 اینچی با طرح 5 پره استفاده شده در حالی‌که در نسخه چهارچرخ محرک، شاهد نصب نمونه­‌های 15 اینچی با طرح چندپره هستیم. صرف نظر از ابعاد و شکل، هر دو مدل رینگ به رنگ خاکستری تیره و با اجزای مشکی تولید می­‌شوند.

تویوتا پریوس Nightshade

در فضای داخلی، رنگ کنسول میانی به مشکی براق تغییر کرده تا با بدنه و البته لقب نایت شید، هماهنگی داشته باشد. گرمکن فرمان به صورت استاندارد اضافه شده، اما تنظیم برقی هشتگانه صندلی راننده و چهارگانه صندلی سرنشین به همراه گرمکن در نسخه دیفرانسیل-جلو نصب شده درحالی‌که در نسخه چهارچرخ محرک، تنها تنظیم برقی شش‌گانه برای صندلی راننده پیش‌­بینی شده است.

نمایشگر 7 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا، سیستم صوتی JBL با شش بلندگو و شارژ بی‌سیم تلفن همراه، از دیگر امکانات رفاهی استاندارد در تویوتا پریوس نایت شید خواهد بود.

نیروی محرکه این خودرو از پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر با قدرت کمکی هیبرید تامین می‌شود که 121 اسب­‌بخار قدرت در اختیار پریوس قرار می­‌دهد. البته نسخه چهارچرخ محرک به یک موتور برقی اضافی با 7 اسب­‌بخار قدرت و 56 نیوتن‌متر گشتاور هم مجهز شده که در محور عقب نصب شده است.

تویوتا پریوس Nightshade

همچون سایر محصولات تویوتا، پریوس نایت شید هم به مجموعه ایمنی Safety Sense 2.0 مجهز شده است، که مواردی همچون سامانه پیشگیری از برخورد با قابلیت شناسایی دوچرخه و عابرپیاده، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، دستیار تابلوخوان، پایش نقطه کور، هشدار ترافیک پشت سر و دستیار پارک را به همراه دارد.

تویوتا فعلاً از اعلام قیمت پریوس نایت­شید خودداری کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران