رهبری سیستم‌های ارتباطی هوشمند با BMW ConnectedDrive

20 سال همراه با اوج تکنولوژی

29 اردیبهشت 1397 13:54

گروه خودروسازی ب‌ام‌و به مدت بیست سال است که با سیستم کانکتد درایو (ConnectedDrive)، رهبری سیستم‌های ارتباطی هوشمند را در دنیا برعهده داشته و مشتری‌ها و نیازهای حملونقلی آن‌ها همواره هدف اصلی تمامی فعالیت‌های کمپانی در این زمینه بوده است.

ب‌ام‌و برای بیستمین سالگرد راه‌اندازی سیستم ConnectedDrive، تمامی خدمات دیجیتالی خود را با 20 درصد تخفیف عرضه می‌کند.

این سیستم هم اکنون در 45 کشور دنیا موجود است و بالای 10 میلیون دستگاه خودرو ب‌ام‌و مجهز به این سیستم در جاده‌های سراسر دنیا تردد می‌کنند. فقط طی 10 سال اخیر، تلاش‌های خستگی ناپذیر گروه ب‌ام‌و در پیشرفت روزافزون ارتباطات دیجیتال در قالب سیستم «کانکتد درایو»، 37 جایزه ملی و بین‌المللی را برای کمپانی به ارمغان آورده است. این موضوع نشان دهنده جایگاه والای گروه ب‌ام‌و در سطح بین‌الملل، به عنوان پیشگام در طراحی و توسعه سیستم‌های دیجیتالی خودروهاست.

سیر تکامل

  • اولین قدم مهم در این زمینه در سال 1998 با معرفی BMW Telematics و پکیج BMW Assist که شامل خدماتی مانند اطلاعات بروز ترافیکی و تماس هوشمند اضطراری است برداشته شد. در آن زمان، همچنان از تلفن مشتری برای برقراری ارتباط آنلاین استفاده می‌شد.
  • در سال 2004، سیم کارت داخل خودرو جایگذاری شد و مشتریان را قادر ساخت تا با کمک سرویس BMW Online به اخبار، گزارش‌های هواشناسی و بسیاری موارد دیگر، هنگام رانندگی دسترسی داشته باشند.
  • چهار سال بعد و در ب‌ام‌و سری 7 جدید یک مرورگر اینترنتی متفاوت معرفی شد و پس از آن، در سال 2014، کمپانی ConnectedDrive Store را رونمایی کرد. با استفاده از این فروشگاه مشتریان می‌توانستند به عنوان مثال کتاب بخرند و هزینه خدماتی مانند اطلاعات لحظه‌ای ترافیک جاده و دیگر محصولات سرگرمی را مستقیما از داخل خودرو پرداخت کنند.

 

نقاط عطف حال حاضر و آینده

پاسخ‌گویی به تقاضای حمل‌ونقل هوشمند و متصل از طریق تکنولوژی‌های ارتباطی نه تنها یک هدف آینده برای گروه ب‌ام‌و محسوب می‌شود، بلکه در حال حاضر هم یک هدف واقعی و قابل دسترس برای این کمپانی است.

2018 سالی بسیار مهم برای آینده ارتباطات است. قابلیت بروزرسانی نرم‌افزاری از راه دور، خودروها را قادر خواهد ساخت تا به صورت خودکار به آخرین نسخه نرم‌افزارها مجهز شوند و دقیقا مانند گوشی‌های تلفن هوشمند، به صورت آنلاین آپدیت شوند. در ماه ژوئن هم قرار است تا سیستم دستیار صوتی «الکسا» به صورت کامل روی خودروها نصب شود و مشتری‌ها قادر خواهند بود تا دقیقا به همان شکلی که از این دستیار خصوصی در منزل خود استفاده می‌کنند، داخل خودرو هم از توانایی‌ها بالای دستیار «الکسا» بهره ببرند.

ب‌ام‌و همچنین قرار است در آینده‌ای نزدیک از سیستم عامل 7.0 خود رونمایی کند. این صفحه نمایش و سیستم عامل نسل جدید، که از امسال قرار است روی مدل‌های تولیدی نصب شود، به تمامی نیازهای شخصی راننده به صورت دیجیتالی پاسخگو خواهد بود.یکی دیگر از موارد قابل توجه که امسال قرار است وارد بازار شود تکنولوژی جدیدی به نام کلید دیجیتالیست که با کمک آن، خودرو فقط از گوشی تلفن همراه راننده برای باز کردن، قفل کردن و روشن کردن پیشرانه استفاده خواهد کرد. علاوه‌بر حذف نیاز به کلید معمولی خودرو، این قابلیت راه را برای یک نوع جدید از اشتراک خودرو خصوصی باز می‌کند و این سیستم کلید دیجیتالی می‌تواند بین دوستان و اعضای خانواده، از طریق سیستم «ب‌ام‌و کانکتد» به اشتراک گذاشته شود.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران