کانسپتی خشن با پوشش سبز

معرفی فولکس‌واگن آرتئون Big Sur

21 خرداد 1400 10:07

شرکت فولکس‌‌­واگن نسخه خاصی از سدان آرتئون را به نامBig Sur و البته در نسخه کانسپت به علاقمندان معرفی کرده است. هرچند این خودروساز آلمانی از سواحل سبز رنگ کالیفرنیا به عنوان منبع الهام برای ساخت این مدل یاد کرده ولی پوشش سبز رنگ و البته چهره خشن این سدان آلمانی، بدون شک یکی از ابرقهرمانان خشن یعنی هالک (Hulk) را در نظر مخاطب مجسم می­‌کند.

آفرینش این آرتئون سبز رنگ بخشی از برنامه فولکس‌­واگن برای ساخت خودروهای هیجان­‌انگیز است که با عنوان «ناوگان هواداران» معرفی شده.برای ساخت این خودرو، نسخه SEL Premium R-Line از فولکس‌واگن آرتئون به عنوان پایه و اساس استفاده شده و سپس پوشش سبز جنگلی وینیل روی بدنه آن را پوشانده است. ورودی­‌های متفاوت هوا روی سپر جلو، کاهش 3.81 سانتی‌متری ارتفاع بدنه، رینگ‌های 20 اینچی یک­‌تکه ساخت Rotiform TUF-R به رنگ مشکی براق، از دیگر نقاط تمایز این مدل با نسخه استاندارد آرتئون بشمار می‌­آید.

آقای Gil Plasencia که مدیریت یکی از همکاران ساخت این مدل یعنی شرکت FMS Automotive را برعهده دارد، هدف ساخت این آرتئون سفارشی را تولید یک خودروی جالب توجه عنوان کرده است.

ظرف 50 تا 60 ساعت، درها، کاپوت و در صندوق از آرتئون جدا و روکش سبز رنگ روی تمام نقاط بدنه از جمله پوشش داخلی درها، نصب شده است.

آفرینش این آرتئون سبز رنگ بخشی از برنامه فولکس‌­واگن برای ساخت خودروهای جالب و هیجان­‌انگیز است، که با عنوان «ناوگان هواداران» از سوی این خودروساز آلمانی معرفی شده. این خودرو قرار است در تعدادی از رویدادهای خودرویی سال 2021 به معرض نمایش درآید.

در پایان بد نیست کمی بیشتر با فولکس‌واگن آرتئون آشنا شویم، خودرویی که در اواخر سال 2020 بروزرسانی شده و با مدل 2021 به خریداران آمریکایی معرفی شد. تغییر در طراحی بدنه و برخی اجزای کابین همچون کنترل سیستم تهویه و نصب نمایشگر 10.3 اینچی دیجیتال برای پشت آمپر، برخی از مهمترین تحولات این خودرو محسوب می‌­شود.

در زیر کاپوت فولکس‌واگن آرتئون پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر قرار گرفته که 268 اسب­‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها (سفارشی) انتقال می‌­دهد.

به نظر می­‌رسد بروزرسانی اعمال شده بر فولکس‌واگن آرتئون به مذاق خریداران خوش آمده چراکه آمار فروش این مدل در سه ماهه نخست سال 2021 با افزایش 39 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 1099 دستگاه رسیده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران