تست قابلیت‌های بوگاتی جدید

ثبت رکورد سرعتی باورنکردنی از شیرون سوپراسپرت

2 تیر 1400 11:50

یک‌بار دیگر شاهد بازگشت نسخه بدنه-بلند از بوگاتی شیرون یعنی مدل سوپراسپرت به صدر اخبار هستیم. البته این بار نشان 300+ دیگر روی بدنه این خودرو قرار ندارد، برخلاف زمانی‌که در تابستان سال 2019 شاهد ثبت رکورد خیره‌­کننده 490,484 کیلومتر برساعت توسط این نسخه خاص بودیم.

این هیولای 16 سیلندر توانسته رکورد 440 کیلومتر برساعت (273 مایل برساعت) را نیز به ثبت برساند.به نظر می­‌رسد عطش مهندسان بوگاتی برای ثبت رکوردی تازه فعلاً کمی از بین رفته ولی با این وجود، شیرون سوپراسپرت قرار نیست خودرویی کند و معمولی باشد چراکه پس از عبور از مرز سرعت 380 کیلومتر برساعت، این هیولای 16 سیلندر توانسته رکورد 440 کیلومتر برساعت (273 مایل برساعت) را نیز به ثبت برساند.

برای جلوگیری از بروز هرگونه خطا در ثبت داده‌­های آزمایش، متخصصان بوگاتی اقدام به نصب یکصد حسگر روی نمونه آزمایشی کرده‌­اند که دما، فشار و سایر اطلاعات کلیدی را به ثبت می‌­رساند.

ثبت رکورد سرعتی باورنکردنی از شیرون سوپراسپرت

بوگاتی شیرون مورد آزمایش در تمام تست‌­ها روی حالت رانندگی Top Speed قرار داشته و داده‌­های مختلف مورد پایش قرار گرفته تا از صحت عملکرد خودرو پیش از آغاز تحویل به مشتریان در ماه آگوست، اطمینان حاصل شود.

بوگاتی اعلام نموده که پیشرانه 8 لیتری کوادتوربو این خودرو حتی در سرعت 440 کیلومتر برساعت نیز کاملاً ایمن و پایدار بوده و عملکردی قابل اطمینان را از خود به نمایش گذاشته است.

جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک این نسخه از شیرون هم عملکردی قابل توجه داشته و تا پیش از دستیابی به سرعت 403 کیلومتر برساعت، وارد دنده هفتم نخواهد شد چراکه ضریب آخرین دنده 3.6 درصد افزایش یافته است.

ثبت رکورد سرعتی باورنکردنی از شیرون سوپراسپرت

خروجی 1577 اسب‌­بخاری پیشرانه این خودرو برای شتابگیری حتی پس از سرعت 400 کیلومتر برساعت نیز کافی است. شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت بوگاتی شیرون سوپراسپرت به ترتیب 2.4 و 5.8 ثانیه است، درحالی‌که دستیابی به سرعت‌های 300 و 400 کیلومتر برساعت برای آن به تنها 12.1 و 28.6 ثانیه زمان نیاز دارد. البته سوپراسپرت کاملاً برقی ریماک نورا توانسته اعداد بهتری را به ثبت برساند، اما در میان خودروهای مجهز به پیشرانه درون­‌سوز می­‌توان شیرون سوپراسپرت را بی‌­رقیب دانست.

با پرداخت 3.2 میلیون یورو (در حدود 3.8 میلیون دلار) می‌­توانید مالک یک دستگاه بوگاتی شیرون سوپراسپرت شوید، اما باید توجه داشته باشید که این رقم بدون احتساب هزینه حمل، مالیات و آپشن‌­هایی است که برای شخصی‌سازی این خودروی قدرتمند می­‌توانید سفارش دهید.

دیدگاه کاربران