اولین فیس‌لیفت جزیی با نامی جدید

جیلی X3 PRO مدل 2021

11 تیر 1400 10:55

شرکت خودروسازی جیلی (Geely) برای سال 2021 تصمیم گرفته تا ارزان‌ترین کراس‌اورش را با مدلی جدید، به بازار بفرستد. جیلی X3 که از سال 2017، هم در بازار چین و هم در بازار آمریکای جنوبی قابل خریداری است، حالا نسخه تازه‌ای بنام X3 PRO دارد.

تغییر جزییات ظاهری، طراحی دوباره داشبورد و اضافه شدن حالت ECO، سه نکته جدیدی است که برای تیپ PRO رخ داده.مهم‌ترین تغییر ظاهری در جیلی X3 پرو، جلوپنجره جدیدش است که به سبک سایر محصولات تازه جیلی، طراحی شده. ضمن اینکه لوگوی جیلی که درون این جلوپنجره نصب شده نیز حالا به رنگ مشکی درآمده. سپرهای جلو و عقب نیز تغییر کرده، ستون B و حاشیه‌های شیشه‌های جانبی و همچنین قسمت زیرین درب‌ها نیز به رنگ مشکی درآمده تا خودرو، نمای اسپرت‌تری داشته باشد. در قسمت عقبی خودرو، البته یک تغییر دیگر هم رخ داده؛ لوگوی جیلی از روی درب صندوق حذف شده و جای آن، عبارت GEELY به چشم می‌خورد.

در کابین جیلی X3 PRO اتفاقات جالب‌تری رخ داده است؛ غربیلک فرمان، صندلی‌ها و کنوسل مرکزی تغییری نکرده‌اند اما داشبورد، دوباره طراحی شده و مانیتور 8 اینچی لمسی که قبلا درون داشبورد بود، حالا به بیرون از داشبورد منتقل شده. همچنین ترکیب رنگ قرمز و مشکی هم در چرم صندلی‌ها و هم در دوخت روکش فرمان، به خوبی دیده می‌شود.

جیلی همچنان از موتور 4G15 برای این کراس‌اور کوچکش استفاده کرده است، موتوری با حجم 1.5 لیتر که قدرتی حدود 109 اسب بخار به همراه گشتاور 142 نیوتن متر را به شما می‌دهد. خریداران X3 پرو، می‌توانند گیربکس 5 دنده دستی یا گیربکس CVT با 8 دنده مصنوعی را سفارش دهند. البته در هردو گیربکس، مصرف ترکیبی تقریبا یکسان و معادل 6 لیتر است. البته جیلی برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت، حالت رانندگی اقتصادی یا ECO را هم به X3 پرو اضافه کرده است درحالیکه خریداران X3 معمولی، چنین آپشنی را در اختیار ندارند.

جیلی X3 PRO با قیمت 50 تا 70 هزار یوآن یا تقریبا 8 تا 11 هزار دلار، در بازار چین قابل خریداری است و رقبایی مانند جک S3 جدید، چری تیگو 3x پلاس و چانگان CS15 رقابت کند.

دیدگاه کاربران