خودرویی دوست‌دار محیط زیست

گذر کانسپت مینی از دنیای مجازی به واقعی

10 تیر 1400 13:43

اگر به ملاقات دوباره اتفاقی اعتقاد دارید، بهتر است بدانید که محصول جدید مینی یعنی ویژن اوربنات (Vision Urbanaut) هم به طور کاملاً غیرمنتظره مجدداً به دیدار علاقمندان خودرو آمده است.

تاکید اصلی این کانسپت بر استفاده هوشمندانه از فضای داخلی قرار دارد و حضور گسترده مواد بازیافتی نشانه‌ای از تعهد طراحان مینی نسبت به حفظ محیط زیست است.این خودرو که در نوامبر گذشته و به عنوان یک کانسپت در دنیای مجازی رونمایی شد، اکنون به یک نمونه واقعی بدل شده و قرار است در روز اول جولای (10 تیر) به صورت رسمی معرفی شود.

چهره این ون آینده­‌نگر کاملاً به نسخه کانسپت وفادار مانده و مواردی جالب مثل در کشویی جانبی، سقف شیشه­‌ای بازشو، عناصر نورانی در جلوپنجره و رینگ‌ها و قابلیت باز شدن شیشه جلو را همچنان در اختیار دارد.

تاکید اصلی این کانسپت بر استفاده هوشمندانه از فضای داخلی قرار دارد، بنابراین می­‌توان دریافت که تمرکز اصلی طراحان در تبدیل این بخش به محیطی دل‌پذیر معطوف بوده است.

کانسپت مینی ویژن اوربنات

علاوه بر فرم خاص صندلی­‌ها و قابلیت چرخش صندلی‌­های جلو، داشبورد هم بگونه­‌ای طراحی شده که امکان پایین رفتن و تبدیل شدن به یک تختخواب موقت را داشته باشد. صندلی ردیف عقب که به صورت یک کاناپه طراحی شده به همراه یک میز کوچک و گلدان، فضای این اتاق نشیمن را تکمیل کرده است.

افرادی که در کابین این خودرو به دنبال موادی مثل روکش‌های چرم و قطعات کرومی می­‌گردند همین جا باید ناامید شوند، چراکه بنابر اعلام مینی، این‌گونه مواد در نسل آینده محصولات این شرکت جایی نخواهند داشت. حضور گسترده مواد بازیافتی حاصل از پلی‌­استر، پارچه و سایر موارد و همچنین استفاده از چوب پنبه برای روکش فرمان و بخش‌هایی از کف خودرو، نشانه دیگری از تعهد طراحان مینی نسبت به حفظ محیط زیست است.

فضای کابین کانسپت مینی ویژن اوربنات

قابلیت MINI moments یا «لحظات مینی» که قبلاً معرفی شده بود نیز همچنان در این خودرو حضور دارد، که بنابر نوع موسیقی در حال پخش، کیفیت صدا، شدت و رنگ نورپردازی و برخی موارد دیگر را به صورت خودکار تنظیم می‌­کند. مثلاً حالت Chill برای فراهم کردن آرامش برای استراحت یا کار کردن در محیط داخلی این خودرو پیش­‌بینی شده درحالی‌که با انتخاب حالت Vibe، فضایی شاد و پر هیجان پدید خواهد آمد.

شرکت مینی فعلاً از اعلام جزئیات بیشتر درباره این کانسپت خودداری نموده است، اما به نظر نمی­‌رسد در آینده نزدیک شاهد حضور این مدل در خط تولید باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران