با تزئیناتی متفاوت برای نمای ظاهری و کابین

معرفی فولکس‌واگن تیگوان نسخه Urban Sport

15 تیر 1400 09:54

طی سال‌های اخیر، شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اورها بازار خودرو را در دست گرفتند و بیش‌ترین سهم فروش را از آن خود کردند. به همین خاطر اکثر خودروسازان، تولید شاسی‌بلندها را در دستور کار خود قرار دادند. برای مثال، شرکت فولکس‌واگن با عرضه‌ تیگوان توانست به خواسته‌های خود دست یابد. سال 2019 بیش از 200 هزار دستگاه تیگوان در اروپا فروش رفت و به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند قاره تبدیل شد و در سطح جهانی نیز جایگاه پنجم پرفروش‌ترین‌ها را کسب کرد.

با انتخاب پکیج Urban Sport Plus امکاناتی همچون هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی هارمن کاردن با 9 اسپیکر و یک ساب‌ووفر و چراغ‌های ماتریسی در دسترس است.تیگوان همچون گلف، به یکی از موفق‌ترین مدل‌های فولکس‌واگن تبدیل شد و مانند آن و بسیاری از مدل‌های گروه فولکس، بر پایه پلتفرم کارآمد MQB شکل گرفته است. به همین خاطر می‌توان از فولکس‌واگن تیگوان به عنوان گلفِ شاسی‌بلندها یاد کرد.

تیگوان هنوز هم با همان پیشرانه 1.5 لیتری TSI با قدرت 128 اسب‌بخار و 2 لیتری TDI با قدرت 120 اسب‌بخار عرضه می‌شود. قیمت این دو نسخه پایه بسیار منطقی و برابر 39,250 دلار برای پیشرانه بنزینی و 42,050 دلار برای پیشرانه دیزلی است. اما اکنون نسخه جدیدی از تیگوان با نام URBAN SPORT معرفی شده که اسپرت‌تر از حالت معمولی است و تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

فولکس‌واگن تیگوان نسخه Urban Sport

نسخه Urban Sport در بخش نمای خارجی بسیار خوب عمل کرده است؛ رینگ‌های 18 اینچی با رنگ مشکی Sebring، اسپویلر مشکی، آینه‌هایی با کاور مشکی، سپر عقب به رنگ بدنه با جزئیات کرومی که به طرح اگزوز درآمده‌اند، ظاهری اسپرت را به این کراس‌اور می‌بخشند‌.

فضای کابین نیز با وجود صندلی‌های مشکی به همراه دوخت‌های قرمز و ویژگی‌هایی همچون پدال‌های استیل، کفپوش‌های تزئین شده با رنگ قرمز و دوخت‌های خاکستری و لوگوی درخشان Urban Sport روی رکاب‌ها، حس اسپرت بودن را به راننده منتقل می‌کند.

فولکس‌واگن تیگوان نسخه Urban Sport

امکاناتی همچون فرمان پیشرفته‌، چراغ‌های LED و کنترل خودرو بین خطوط، به طور استاندارد قرار گرفته‌اند؛ اما گزینه‌ای اختیاری نیز با نام Urban Sport Plus قابل انتخاب است که امکاناتی همچون هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی هارمن کاردن با 9 اسپیکر و یک ساب‌ووفر و چراغ‌های ماتریسی را با پرداخت مبلغ 2,374 دلار، ارائه می‌دهد.

نسخه Urban Sport با تنوع بسیاری در بخش فنی عرضه می‌شود؛ علاوه‌ بر دو پیشرانه ذکر شده، گیربکس (دستی یا اتوماتیک) و نحوه انتقال قدرت (چرخ‌های جلو یا تمام چرخ محرک) قابل انتخاب هستند.

دیدگاه کاربران