محصولی از هارلی-دیویدسون با هویتی تازه

معرفی موتورسیکلت برقی لایو وایر One

19 تیر 1400 18:00

شرکت هارلی-دیویدسون بنابر دلایلی تصمیم گرفته یکی از محصولات خود یعنی LiveWire را به برندی مستقل تبدیل کند و نام این محصول را به عنوان نخستین مدل از این برند، به One تغییر دهد.

به لطف مجموعه باتری 15.4 کیلووات ساعتی، این موتور سیکلت برقی نیروی لازم برای پیمودن مسافت 235 کیلومتر را به دست می‌اورد.مهمترین تحولی که روی چهره این مدل اعمال شده به تغییر لوگوی آن از هارلی-دیویدسون به LiveWire محدود مانده، نامی که روی باک این موتورسیکلت نصب شده است.

هرچند سازنده از تغییرات نرم‌­افزاری و سخت‌­افزاری این مدل خبر داده است، اما پیشرانه آن کاملاً با قبل یکسان باقیمانده و نیروی خود را از مجموعه باتری 15.4 کیلووات ساعت به دست می‌­آورد، که نیروی لازم برای پیمودن 235 کیلومتر مسافت در شهر و 153 کیلومتر به صورت ترکیبی شهر و بزرگراه را برای این موتورسیکلت آمریکایی فراهم می­‌کند.

درباره میزان قدرت و گشتاور مدل One شبهاتی وجود دارد چراکه سازنده یکبار اعداد 105 اسب‌­بخار و 116 نیوتن‌متر را اعلام کرده ولی در اظهارنظری دیگر، ارقام 100 اسب­‌بخار و 114 نیوتن‌متر را به این مدل نسبت داده‌­اند. البته به نظر می­رسد که اعداد اولی به واقعیت بیشتر نزدیک باشد، چراکه سال گذشته و زمانی که این محصول با نشان هارلی-دیویدسون معرفی شده، 105 اسب­‌بخار و 116 نیوتن‌متر به عنوان قدرت خروجی آن اعلام شد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت One نیز به ترتیب 3 ثانیه و 177 کیلومتر برساعت اعلام شده است. براساس اظهار LiveWire، برای رسیدن شارژ باتری این موتورسیکلت به 80 درصد، به 40 الی 45 دقیقه زمان نیاز خواهد بود.

قیمت پایه هارلی-دیویدسون LiveWire برابر با 29,799 دلار تعیین شده بود ولی LiveWire One اکنون با قیمت پایه 21,999 دلار به فروش می‌­رسد. البته با اعمال تخفیف مالیاتی 2200 دلاری، قیمت این محصول به 19,799 دلار کاهش می­‌یابد که اختلافی قابل توجه نسبت به گذشته پدید آورده و می‌­تواند افزایش جلب نظر خریداران به سوی این مدل را در پی داشته باشد.

فروش این مدل در سایر نقاط جهان از سال آینده آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران