قوی‌ترین گلف تاریخ

معرفی فولکس‌واگن گلف R مدل 2022

15 آبان 1399 10:30

مطمئناً بسیاری از علاقمندان فولکس‌واگن گلف از تصمیم شرکت سازنده این خودرو برای عدم عرضه نسخه استاندارد آن در ایالات متحده ناامید شده‌اند، مخصوصاً که این مدل از بدو ورود در سال 1983 به آن کشور همواره حضور موفقیت‌آمیزی را تجربه کرده است.

فولکس‌واگن گلف R مدل 2022 با 315 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور، به نیرومندترین گلف ساخته شده تاکنون بدل شده است.اما هنوز جای امیدواری هست چراکه نسخه‌های GTI و R این خودرو آن هم با وعده عملکردی بهتر از مدل‌های پیشین قرار است در ایالات متحده عرضه شوند. به عنوان گامی در تحقق این وعده، اکنون شاهد رونمایی از گلف R مدل 2022 هستیم.

نصب پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ در سینه این خودرو که با افزایش 27 اسب‌بخار قدرت و 20 نیوتن‌متر گشتاور نسبت به مدل قبلی، هم اکنون 315 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، آن را به نیرومندترین گلف R ساخته شده تاکنون بدل نموده است.

این هاچ‌بک قوی می­‌تواند ظرف 4.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یافته و در نهایت تا 250 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد. برحسب سفارش خریدار، امکان نصب جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته DSG وجود دارد.

فولکس‌واگن گلف R مدل 2022

همان‌طور که انتظار می‌­رفت، گلف R به صورت استاندارد به سامانه 4Motion مجهز شده که البته عملکردی کمی متفاوت با قبل دارد، چراکه دیفرانسیل جدید عقب نیرو را بین محورها تقسیم کرده ضمن این‌که قادر است در حالت دریفت تمامی گشتاور تولید شده را به یکی از چرخ‌ها ارسال نماید.

این خودرو در حالت عادی چند حالت رانندگی استاندارد همچون اسپرت، کامفورت (راحت) و شخصی‌سازی را ارائه می­‌کند اما در مدل 2022 دو حالت جدید به نام‌های دریفت و ریس نیز پیش‌بینی شده است.

سیستم تعلیق تقویت شده در هردو محور جلو و عقب، کاهش 20 میلیمتری ارتفاع به همراه کمک‌فنرهای 10 درصد سفت‌تر از قبل و کاهش 3.3 کیلوگرمی وزن به لطف استفاده از آلومینیوم در قطعات ساختاری، همگی دست به دست هم داده تا کیفیت سواری فولکس‌واگن گلف R افزایش یابد.

ظاهر این خودرو هم مثل بخش فنی آن ارتقا یافته که نمود بارز آن را می‌­توان در سپر جلو با طرح برگرفته از خودروهای مسابقه‌­ای، جلوپنجره جدید و جزئیات مشکی براق روی بدنه مشاهده کرد ضمن این‌که رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای چهارفصل هم این مجموعه را تکمیل می­‌کند.

در کابین نیز شاهد حضور پررنگ فناوری و طراحی بروز هستیم که نمایشگر 10 اینچی لمسی، دیجیتال کاکپیت فولکس‌واگن شامل پشت آمپر دیجیتال و حتی پدهای لمسی روی فرمان به جای دکمه‌های پیشین را دربرمی­‌گیرد.

کابین فولکس‌واگن گلف R مدل 2022

دکمه R برای فعال‌سازی سریع حالت رانندگی ریس روی فرمان، جزئیات آبی رنگ در تریم و نشان R بر روی صندلی‌ها، داشبورد و فرمان جزء سایر ویژگی‌های کابین این خودرو بشمار می‌­آید ضمن این‌که برای نخستین بار امکان سفارش چرم ناپا برای روکش صندلی‌های این مدل فراهم شده است.

فروش فولکس‌واگن گلف R مدل 2022 از اواخر سال آینده میلادی در ایالات متحده آغاز خواهد شد. فعلاً درباره قیمت این خودرو سخنی به میان نیامده اما می‌­توان انتظار داشت با کمی افزایش نرخ نسبت به قیمت 40,395 دلاری مدل 2019 مواجه باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران