مکلارن با نهایت فروتنی بیآنکه اشاره به برند دیگری کند، همزمان با معرفی مدل 765LT آن را قویترین و آیرودینامیکترین اسپرت روباز تاریخ خود معرفی کرد. خودرویی که البته قرار است به تیراژ بسیار محدود تولید شود.
”در مکلارن 765LT روباز شاهد افزایش 20 درصدی نیروی پایینبرنده هستیم. “مکلارن برای پیشرانه نسخه روباز 765LT از همان قلب 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو استفاده کرده است، که پیشتر روی مدل کوپه دیده بودیم. یعنی نیروگاهی با 765 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور. این خروجی برای پیمودن شتاب صفر تا صد طی 2.8 ثانیه کفایت میکند. شرکت میگوید با بهینهسازی سیستم انتقال قدرت کاری کرده است که در شتابگیری ثانویه این خودرو عملکردی بهتر از مکلارن 720S به نمایش میگذارد. این یعنی با مدل جدید میتواند طی 7.2 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت رسید.
تلاش مکلارن برای ساختن یک فوق اسپرت بیرقیب کاملاً مشهود است. باتوجه به استانداردهای ایمنی، خودروهای روباز همواره وزن بیشتری نسبت به نسخه کوپه دارند، اما در این مدل سعی شده تا اضافه وزن به حداقل برسد. در این راستا استفاده از فیبر کربن نهتنها بیشتر شده بلکه در سازه مربوط به سیستم اگروز تیتانیومی نیز شاهد یک رژیم 40 درصدی هستیم. حتی ساختار پوسته جعبهدنده نیز با الهام از خودروهای فرمول یک، کمی نازکتر شده است.
تمام این ترفندها باعث شده تا ویرایش روباز این خودرو فقط 49 کیلوگرم سنگینترین از نسخه کوپه آن باشد. وزن خالص این خودرو 1388 کیلوگرم است که باز هم 80 کیلوگرم سبکتر از 720S نشان میدهد. نکته جالب این سوپراسپرت سقف جمعشوندهاش است که آن را هم از جنس فیبر کربن در نظر گرفتهاند.
تردیدی نیست
که بهروزرسانی مربوط به آیرودینامیک نیز در عملکرد مثالزدنی مکلارن 765LT بیتاثیر نبوده است. چراکه در مدل جدید شاهد افزایش 20 درصدی نیروی پایینبرنده هستیم.قرار است از این محصول تنها 765 دستگاه تولید شود، که همگی راهی بازار آمریکای شمالی خواهند شد. بد نیست بدانید قیمت پایه این مکلارن چیزی حدود 382 هزار دلار است.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com