باز هم یک کراس‌اور دیگر

فولکس‌واگن تایگو رونمایی شد

8 مرداد 1400 21:01

لیست جدید کراس‌اورهای فولکس‌واگن همه را سر در گرم کرده است. حالا هم خبر می‌رسد باز هم آلمان‌ها کراس‌اور جدیدی به اسم تایگو - Taigo - تولید کرده‌اند که قرار است فضای خالی بین تی‌کراس و تی‌راک را تکمیل کند.

کارشناسان بر این باورند که احتمال موفقیت تایگو به دلیل ساختار سقفی که آن را شبیه به کراس‌اورهای کوپه کرده، بیشتر است.البته این اقدام فولکس چندان هم غیر قابل پیش‌بینی نبود. آلمان‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند که قصد دارند کراس‌اور نیووس که در بازار برزیل عرضه شده بود را با اسمی جدید راهی بازار اسپانیا کنند.

طول، عرض و ارتفاع 4260، 1750 و 1490 میلی‌متری تایگو نشان می‌دهد که این خودرو ارتفاع بیشتر و عرض کمتری نسبت به تی‌راک دارد. فاصله بین دو محور این خودرو 2566 میلی‌متر اعلام شده که کمی بیشتر از تی‌کراس نشان می‌دهد. کارشناسان بر این باورند که احتمال موفقیت تایگو به دلیل ساختار سقفی که آن را شبیه به کراس‌اورهای کوپه کرده، بیشتر است. دست‌کم این خودرو می‌تواند فروش بهتری نسبت به تی‌کراس ثبت کند.

فولکس‌واگن تایگو کراس اور کوپه

تا اینجای کار فولکس هنوز اطلاعات بیشتری درباره تایگو منتشر نکرده است. جای تعجبی هم ندارد. چراکه می‌دانیم این خودرو به شدت شبیه برادر برزیلی خود است. خبر خوب این است که تایگو نیامده با تریم R-Line هم عرضه می‌شود که می‌تواند مشتریان جوان‌تر را نیز به سمت خود بکشد. ریزه‌کاری‌های مربوط به سیستم تنفس و هواکش‌های خودروی جدید شباهت معناداری با مدل‌های معروف شرکت یعنی تیگوان و آرتئون دارد.

کابین فولکس‌واگن تایگو

برای این خودرو 3 پیشرانه در نظر گرفته شده است. نسخه پایه یک لیتری 3 سیلندر توربو با 95 و 110 اسب‌بخار قدرت است. نسخه آخر 1.5 لیتری توربو با 150 اسب‌بخار قدرت است. سیستم خودران سطح 2، نمایشگر 9.2 اینچی، شارژر بی‌سیم، رینگ‌های 18 اینچ و چراغ‌های LED از جمله آپشن‌های استاندارد فولکس‌واگن تایگو هستند.

پیش‌بینی می‌شود این خودرو پس از بازار اسپانیا راهی ترکیه و آفریقا شود.

دیدگاه کاربران