تصمیمی که باعث تعجب هواداران قدیمی شد.

شورولت سیلورادو 2019 چهار سیلندر اواخر امسال می‌آید

31 اردیبهشت 1397 18:35

شورولت اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018 سیلورادو 2019 را رونمایی کرد. مهندسان کمپانی در طراحی این خودرو تمرکز زیادی روی کاهش وزن آن با استفاده از فولاد تقویت شده و آلومینیوم در در‌ها، هود و در محفظه بار داشته‌اند. نتیجه این تلاش‌ها، کاهش وزن 204 کیلوگرمی این پیکاپ در مقایسه با نسل قبلی خود، در عین داشتن ابعاد بدنه‌ای بزرگ‌تر است.

موتور 4 سیلندر ضعیف‌ترین پیشرانه این خودرو نیست!

سهم بزرگتر

سیلورادوهای مجهز به پیشرانه‌های هشت سیلندر خورجینی بیشتر از نصف آمار فروش را به خود اختصاص دهند. چرا که دو نوع پیشرانه هشت سیلندر برای سیلورادو قابل سفارش است. نسخه 5.3 لیتری 355 اسب‌بخار قدرت و 519 نیوتن‌متر گشتاور دارد، که با جعبه‌دنده شش یا هشت سرعته اتوماتیک همراه شده است. این پیشرانه به صورت استاندارد روی تریم‌های LT Trail Boss ،LTZ و مدل گران‌قیمت کانتری عرضه شده و در تریم‌های دیگر، به صورت یک آپشن موجود است.

اما نسخه دیگر که قوی‌ترین پیشرانه عرضه شده برای سیلورادو به حساب می‌آید، از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری با 420 اسب‌بخار نیرو و 624 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این پیشرانه به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و به صورت یک آپشن می‌توان آن را روی تریم‌های LTZ و های‌کانتری سفارش داد.

سورپرایز بزرگ

شورولت سورپرایز بزرگی را در مورد مدل 2019 سیلورادو 1500، درست قبل از رونمایی این پیکاپ دوست داشتنی اعلام کرده است. تریم‌های LT و RST این خودرو به صورت استاندارد به پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز خواهند شد. این تصمیم قطعاً بحث زیادی میان علاقه‌مندان قدیمی این پیکاپ با پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر خورجینی، به راه خواهد انداخت.

اشتباه نکنید، این موتور 4 سیلندر ضعیف‌ترین پیشرانه این خودرو نیست در واقع، قدرت آن حتی از موتور شش سیلندر خورجینی استاندارد خودرو بیشتر است. این پیشرانه 4 سیلندر توربو 310 اسب‌بخار نیرو و 472 نیوتن‌متر گشتاور دارد و فقط با جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. این خروجی‌ها بدین معنی است که پیشرانه جدید توربو اندکی از پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 4.3 لیتری با 285 اسب‌بخار نیرو و 414 نیوتن‌متر گشتاور که به صورت استاندارد روی تریم‌های Work Truck، کاستوم و کاستوم Trail Boss عرضه شده قوی‌تر است.

 

 

 

علاوه‌براین موارد در اوایل سال 2019، شورولت پیشرانه شش سیلندر خطی توربودیزل با گیربکس 10 دنده اتومات را به مجموعه پیشرانه‌های این خودرو اضافه خواهد کرد.

 

دیدگاه کاربران