سیتروئن فعلاً می‌خواهد داخلی‌سازی را افزایش دهد و قصد خروج از ایران ندارد.

سیتروئن: از ایران خارج نمی‌شویم

1 خرداد 1397 19:10

تولید و رونمایی از C3، محصول جدید سیتروئن در ایران با خروج آمریکا از برجام همراه شد. این شرکت که پس از انجام سرمایه‌گذاری 300 میلیون یورویی و توسعه همکاری با شرکت‌های داخلی تولید محصولاتش در ایران را نیز آغاز کرده است حالا با بحران بزرگ ماندن یا نماندن در بازار ایران مواجه است. پاسخ یکی از مدیران سیتروئن به این سؤال «ماندن» است.

مدیر بازاریابی و فروش سیتروئن: ما 300 میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در ماه‌های آینده نیز خط تولید پیشرانه را در ایران راه‌اندازی خواهیم کرد.

«کارلوس لوترینگر» در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد که به‌عنوان «مدیر بازاریابی و فروش سیتروئن» معرفی‌شده در پاسخ به این سؤال که در ایران می‌مانند یا نه گفته است که نمی‌خواهند راه تجربه‌شده «پژو» را پیش بگیرند.

او می‌گوید: «ما تابع قواعد بین‌المللی هستیم و همان‌طور که دولت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کرده‌اند که به برجام متعهد هستند و همکاری‌های خود در ایران را ادامه می‌دهیم ما نیز همکاری‌های خود را در ایران ادامه می‌دهیم و قصد نداریم همکاری‌های خود را به همین راحتی کنسل کنیم؛ ضمن اینکه به‌خوبی می‌دانیم ترک ایران بسیار راحت است اما ورود دوباره سخت است به همین جهت ما از تجربه پژو در خروج از ایران استفاده می‌کنیم و قصد نداریم راه سخت بازگشت به ایران را انتخاب کنیم. هدف ما ماندگاری است و دنبال ماندن هستیم.»

 

در بدترین سناریو 2 سال خدمات می‌دهیم

لوترینگر در توضیح این‌که اگر اتحادیه ایران و اروپا نتوانند به جمع‌بندی برسند تکلیف خریداران سیتروئن C3 چه خواهد شد پاسخ داد: «ما طبق قواعد بین‌المللی باید خدمات گارانتی 2 سال را ارائه کنیم از سوی شرکت سیتروئن این خدمات تضمین خواهد شد؛ ما به همین دلیل در مرحله نخست 2 هزار دستگاه خودرو می‌فروشیم تا اگر در شرایط سخت قرار گرفتیم مشکلی برای ارائه خدمات نداشته باشیم. برای این 2 هزار دستگاه قطعات لازم تهیه و به‌محض عرضه این خودروها قطعات در اختیار نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش قرار می‌گیرد تا مشکلی برای ارائه خدمات نداشته باشیم.»

مدیر بازاریابی و فروش سیتروئن ادامه داد: «ما 300 میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در ماه‌های آینده نیز خط تولید پیشرانه را در ایران راه‌اندازی خواهیم کرد. این خود نشان می‌دهد قصد داریم در ایران بمانیم و همکاری‌های خود را بسط دهیم. این سیاست ماست که به‌راحتی ایران را ترک نخواهیم کرد. ولی درنهایت این سیاست‌ها و قوانین اتحادیه اروپاست که بر شراکت ما تأثیر خواهد گذاشت.»

دیدگاه کاربران