بازگشت سوپراسپرت افسانه‌ای لامبورگینی

معرفی نسل جدید کونتاش

23 مرداد 1400 14:24

لامبورگینی کونتاش یکی از به یادماندنی‌ترین محصولات خودروساز ایتالیایی است، که در فاصله دهه‌­های 70 تا 90 میلادی با تغییراتی جزئی روی خط تولید قرار داشت. مدتی پیش لامبورگینی از پروژه ساخت خودوریی جدید براساس این مدل خبر داد.

نسل جدید کونتاش براساس لامبورگینی سیان شکل گرفته است.برای نخستین بار در تاریخ شرکت لامبورگینی، نام یکی از محصولات این شرکت که البته از محبوب‌ترین‌ها نیز هست برای مرتبه دوم انتخاب شده است. البته موضوع تنها استفاده مجدد از نام کونتاش مطرح نیست، چراکه پس از 30 سال با نسل جدیدی از مدل لامبورگینی کونتاش روبرو شده­‌ایم.

مشخصات فنی نسل جدید لامبورگینی کونتاش

لامبورگینی کونتاش را نمی­‌توان بدون پیشرانه 12 سیلندر تصور کرد و خودروساز ایتالیایی هم از این انتظار آگاه بوده است، بنابراین نسل جدید این خودرو، از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی به همراه نیروی الکتریکی کمکی 48 ولتی بهره‌­مند شده است، که در مجموع 803 اسب‌­بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته به چهار چرخ انتقال می­‌دهد.

نسل جدید و قدیم لامبورگینی کونتاش

شتاب صفر تا 100 و 200 کیلومتر برساعت این خودرو از سوی شرکت سازنده به ترتیب 2.8 و 8.6 ثانیه اعلام شده است، ضمن­‌این‌که حداکثر سرعت روی رقم 354 کیلومتر برساعت قرار گرفته.

طراحی نسل جدید لامبورگینی کونتاش

نسل جدید کونتاش قوای محرکه خود را از یکی از محصولات دیگر این شرکت یعنی سیان FKP 37 به دست آورده هرچند که میزان خروجی پیشرانه در این مدل کمی کاهش یافته است

کابین لامبورگینی کونتاش 2022

شباهت میان کونتاش جدید با سیان تنها به مشخصات فنی محدود نشده است، بلکه در طرح کلی بدنه، چراغ‌های شش ضلعی عقب و طراحی کلی فضای کابین نیز کاملاً هویداست.

البته طراحان لامبورگینی ایجاد شباهت میان دو نسل کونتاش را نیز فراموش نکرده‌­اند. تغییر در ابعاد و طرح چراغ‌های جلو، دماغه صاف، خطوط شکسته در نقاط مختلف، جزئیات کنار شیشه جلو و شبکه ورودی هوای در بخش جانبی بدنه، مهمترین تغییراتی است که برای اعطای هویتی جدید به این محصول انجام شده.

رینگ‌های 20 و 21 اینچی محورهای جلو و عقب با طرح شماره‌گیر تلفن­‌های قدیمی طراحی شده که نخستین بار در کونتاش LP400 S معرفی شد.

لامبورگینی کونتاش 2022

نکته جالب درباره نسل جدید لامبورگینی کونتاش این‌که علاوه بر امکان انتخاب از میان رنگ‌های متداول، رنگ‌های در دسترس برای کونتاش­ در دهه 70 میلادی را نیز می­‌توان برای تزئین بدنه آن سفارش داد بنابراین تعداد گزینه‌­ها به بیشتر از 30 رنگ رسیده است.

با وجود تمام این موارد، نمی‌­توان انکار نمود که نسل جدید لامبورگینی کونتاش براساس سیان شکل گرفته که آن‌هم درواقع نسخه قدرتمندتر و تغییر یافته از لامبورگینی اونتادور بشمار می‌­آید.

برنامه تولید و قیمت لامبورگینی کونتاش

طراحی نسل جدید لامبورگینی کونتاش

لامبورگینی تا این لحظه درباره نرخ فروش کونتاش جدید سکوت کرده ولی بنابر نظر برخی کارشناسان احتمالاً برچسب قیمت بیشتر از یک میلیون دلار روی آن نصب شود. خبر بد برای علاقمندان نسل جدید لامبورگینی کونتاش این‌که تیراژ تولید آن به تنها 112 دستگاه محدود شده است، تا ادای احترامی به نمونه اولیه آن با کد فنی LP 112 باشد. فرآیند تحویل به مشتریان از سه ماهه اول سال 2022 آغاز خواهد شد.

پس از معرفی کونتاش جدید، لامبورگینی خود را برای رونمایی از یک محصول 12 سیلندر به عنوان جانشینی برای مدل موفق اونتادور آماده می­‌سازد. این خودرو احتمالاً به نیروی کمکی هیبرید نیز مجهز است و برای تطابق با قوانین جدید، ممکن است صدای کمتری از پیشرانه خود خارج کند.

دیدگاه کاربران