خداحافظی پس از 10 سال با نسخه‌ای خاص

معرفی لامبورگینی اونتادور اولتیما

17 تیر 1400 13:17

جدیدترین نسخه از لامبورگینی اونتادور، قرار است آخرین سری از این سوپراسپرت 12 سیلندر باشد. این مدل ویژه که با اسم اولتیما (معادل لاتین برای کلمه آخرین) نامیده شده، پس از گذشت یک دهه از معرفی اونتادور در نمایشگاه ژنو 2011  از راه رسیده تا این مدل خداحافظی شایسته‌­ای با علاقمندان داشته باشد.

مهندسین لامبورگینی قصد داشته‌­اند با ترکیب ویژگی­‌های ظاهری لوکس مدل S و خصوصیات اسپرت نسخه SVJ، هویت سری پایانی اونتادور را شکل دهند.با توجه به اعلام برنامه لامبورگینی برای هیبرید نمودن قوای محرکه تمام محصولاتش تا سال 2024 و عرضه یک مدل کاملاً برقی در نیمه دوم دهه، خاتمه تولید اونتادور کاملاً قابل انتظار بود.

اونتادور اولتیما که با کد LP 780-4 شناخته می­‌شود، به پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری با 769 اسب­‌بخار قدرت در دورموتور 8500 و 720 نیوتن‌متر گشتاور در 6750 دور در دقیقه مجهز شده که از تمامی محصولات لامبورگینی به جزء سوپراسپرت هیبریدی سیان، قدرتمندتر است.

اونتادور اولتیما در هر دو نسخه کوپه و روباز با انتقال نیرو به تمام چرخ‌ها و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب عرضه می­‌شود. باله عقب این خودرو متحرک بوده و در سه حالت بسته، نهایت عملکرد و نهایت فرمان‌پذیری تغییر وضعیت می­‌دهد.

لامبورگینی اونتادور اولتیما  نسخه روباز

شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت اونتادور نسخه کوپه اولتیما به ترتیب 2.8 و 8.7 ثانیه و 355 کیلومتر برساعت اعلام شده است. به نظر می­‌رسد نسخه کوپه با وزن بیشتر کمی کندتر باشد.

وزن اولتیما 25 کیلوگرم سبکتر از اونتادور S است و تنها 1550 کیلوگرم وزن دارد. در واقع مهندسین لامبورگینی قصد داشته‌­اند با ترکیب ویژگی­‌های ظاهری لوکس مدل S و خصوصیات اسپرت نسخه SVJ، هویت سری پایانی اونتادور را شکل دهند.

کابین لامبورگینی اونتادور اولتیما

18 رنگ استاندارد برای بدنه این خودرو پیشنهاد شده است، اما خریدار می­‌تواند از میان 300 رنگ سفارشی که تحت برنامه شخصی‌سازی Ad Personam ارائه شده، یکی را انتخاب نماید. رینگ‌های 20 و 21 اینچی محورهای جلو و عقب، تایرهای P Zero Corsa ساخت پیرلی و کالیپر ترمزهای رنگی، سایر ویژگی‌­های این مدل خاص خواهد بود.

لامبورگینی قصد دارد 350 دستگاه از نسخه کوپه و 250 دستگاه از مدل روباز اونتادور اولتیما را به تولید برساند. قرار است هر دو نسخه در اواخر هفته جاری و در جریان فستیوال سرعت گودوود به معرض نمایش درآیند.

دیدگاه کاربران