قابلیت پیمایش 270 کیلومتری با یک بار شارژ

آغاز عصر برقی مینی با معرفی کوپر SE

19 تیر 1398 09:48

شاید مینی کوپر SE جدید همچون مدل اولیه مینی در هنگام ورود به بازار متفاوت و شوکه‌کننده نباشد اما هرچه هست باید توجه داشته باشیم که این خودرو قرار است دروازه ورود برند مینی به دنیای خودروهای برقی باشد. این خودرو که توسط شرکت سازنده به عنوان اولین خودروی کوچک پرمیوم با قوای کاملاً برقی نامیده شده، در واقع توانسته هرآنچه از یک مینی دوست‌داشتنی انتظار داریم را به همراه پیشرانه‌ای پاک و بدون آلایندگی ارائه دهد.

در مینی کف کوپر SE مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 32.6 کیلووات ساعت جانمایی شده که با یک بار شارژ کامل، امکان طی کردن مسافتی بین 235 تا 270 کیلومتر را فراهم می‌سازد.طراحی کلی کوپر SE از کانسپت عرضه شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر 2017 برگرفته شده و البته از فرم و چارچوب کلی محصولات مینی پیروی می‌کند. نصب تجهیزات زرد رنگ روی بدنه همچون جلوپنجره جلو و پوشش آئینه‌های جانبی به بیننده هشدار می‌دهند که با نمونه‌ای عادی از مینی کوپر طرف نیست. فرم رینگ‌ها نیز کاملاً از کانسپتی که قبلاً به آن اشاره شد، به این خودرو انتقال یافته است.

غیبت خروجی‌های اگزوز نشانه دیگری است که به بیننده یادآوری می‌کند با نسخه‌ای از مینی روبه‌رو شده که پیشرانه درون‌سوز در آن نصب نیست. در صورت توجه به کف خودرو می‌توان دریافت که منافذ این بخش به یاری پوشش‌ها بسته شده تا مقاومت خودرو در برابر نیروی هوا کاهش یابد.

پیشرانه برقی مینی کوپر SE

در سینه مینی کوپر SE برخلاف نمونه‌های بنزین‌سوز و دیزلی این خودرو که تاکنون دیده‌ایم، یک قلب برقی نصب شده که 135 کیلووات (معادل با 181 اسب‌بخار) قدرت تولید می‌کند که البته این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بنابر ادعای شرکت سازنده به لطف نصب سیستم رانندگی پویا به همراه کنترل لغزش چرخ‌ها در این خودرو، در هنگام رانندگی با آن احساسی شبیه به راندن خودروهای کارتینگ به راننده منتقل خواهد شد.

همچون سایر خودروهای برقی گشتاور حاصل از پیشرانه این خودرو که برابر با 270 نیوتن‌متر است، از همان شروع حرکت قابل دسترس خواهد بود. شتاب صفر تا 60 کیلومتر برساعت مینی کوپر SE برابر با 3.9 ثانیه و زمان موردنیاز برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت 7.3 ثانیه خواهد بود. بد نیست بدانید شرکت مینی اعلام کرده که این این هاچبک برقی توانایی رقابت با خودروهای اسپرت برقی تا فاصله 60 متر از نقطه شروع حرکت را دارد که میتواند برای خریداران بسیار هیجانانگیز باشد.حداکثر سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 150 کیلومتر برساعت محدود شده است.

مینی کوپر SE هاچ بک برقی

در کف کوپر SE مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 32.6 کیلووات ساعت جانمایی شده که با یک بار شارژ کامل، امکان طی کردن مسافتی بین 235 تا 270 کیلومتر را فراهم می‌سازد. البته مینی خاطرنشان ساخته که شعاع حرکتی این خودرو براساس استاندارد جدید WLTP تخمین زده شده است.

محل قرار گیری شارژر باتری‌ها در بالای چرخ‌های عقب و در سمت راست خودرو جانمایی شده که در یک مینی معمولی نیز محل سوختگیری دقیقاً همین نقطه است. برای شارژ 80 درصد ظرفیت باتری‌ها با جریان شارژ 11 کیلووات به دو ساعت و نیم زمان نیاز است اما در صورتی‌که قرار باشد باتری‌ها کاملاً شارژ شود این زمان به سه ساعت و نیم افزایش خواهد یافت. البته در جایگاه‌های شارژ سریع جریان 50 کیلووات موجود بوده که می‌توان 80 درصد باتری‌ها را در تنها 35 دقیقه شارژ کرد.

ظرفیت بارگیری مینی کوپر SE در حدود 211 لیتر بوده که برابر با مدل معمولی این خودرو است. البته این فضا پس از خواباندن صندلی‌های عقب به 731 لیتر افزایش می‌یابد که بازهم با مدل معمولی تفاوتی ندارد. البته جا دارد به افزایش 18 میلی‌متری ارتفاع کلی این مدل نسبت به مدل‌های مجهز به پیشرانه درون‌سوز اشاره کنیم که به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی به باتری‌های موجود در کف خودرو اتفاق افتاده است. غیر از این، نصب باتری‌ها باعث شده وزن کلی مدل برقی نسبت به سایر مدل‌ها افزایش یابد اما از سوی دیگر به دلیل سبک بودن وزن موتورهای برقی نصب شده در این خودرو نسبت به موتورهای درون‌سوز سه یا چهار سیلندر که در نسخه‌های عادی مینی نصب می‌شود می‌توان گفت که این اختلاف وزن تاحدی جبران شده است. در مقام مقایسه بد نیست بدانید وزن کوپر SE تنها در حدود 145 کیلوگرم سنگین‌تر از مدل سه در کوپر S بوده که به جعبه‌دنده استپ‌ترونیک نیز مجهز شده است.

پیشرانه مینی کوپر SE هاچ بک برقی

برای جلب رضایت خریداران، مینی امکانات زیادی را به صورت استاندارد در نسخه برقی کوپر قرار داده که از میان آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو از نوع LED، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای، صفحه نمایش 6.5 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه مسیریاب و البته صندلی‌های مجهز به گرم‌کن اشاره کرد.

با پرداخت مبلغی بیشتر امکان سفارش صفحه نمایش لمسی 8.8 اینچی به همراه پوشش چرم صندلی‌ها و امکان انتخاب از میان چهار پکیج برای انتخاب امکانات داخلی و ترکیبات ظاهری برای رنگ بدنه و مدل رینگ‌ها فراهم خواهد بود.

دیدگاه کاربران
Aram 1398/4/21
همیشه چگونگی سیستم کولر خودرو های تمام برقی برای من سوال بوده که چگونه کار میکند چون اگر برقی باشه مصرف زیادی داره و از ظرفیت باطری و میزان پیمایش این خودروها کم میکنه
پاسخ
0
0
0