خودرویی خاص و تولید محدود

احیای پورشه 993 اسپیدستر توسط Gunther Werks

25 مرداد 1400 15:42

شرکت Gunther Werks اقدام به معرفی مجدد نسخه­‌ای خاص از یکی از نادرترین نمونه­‌های پورشه 911 نموده است.

شرکت Gunther Werks برای ساخت تنها 25 نمونه از 993 اسپیدستر Remastered برنامه­‌ریزی کرده است.از نسل 993 پورشه 911 ، تنها دو دستگاه اسپیدستر تولید شده که یکی از آن‌ها به Butzi Porsche و دیگری به Jerry Seinfeld تعلق دارد. اما این شرکت آمریکایی تصمیم دارد این خودرو را مجدداً به حیات بازگرداند و به همین علت لقب Remastered (بازسازی شده) را در انتهای نام مدل جدید قرار داده است.

رنگ سفارشی بدنه این خودرو که با نام Peninsula Cypan معرفی شده، طیف خاصی از رنگ سبز است که در کنار روکش چرم سبز و نارنجی صندلی­‌ها، نمایی چشم‌نواز پدید آورده است.

به منظور افزایش مقاومت شاسی، قطعاتی در پشت صندلی­‌ها نصب شده که در زیر روکشی از جنس فیبرکربن پنهان است، ضمن­‌این‌که قاب شیشه جلو نیز از فیبرکربن ساخته و با آلومینیوم تقویت شده است. آینه‌­های جانبی آلومینیومی با فرمی جالب و زیرسپری فیبرکربن از دیگر ویژگی‌های خاص بدنه 993 اسپیدستر بشمار می‌­آید.

پورشه 993 اسپیدستر Gunther Werks

خریدار این خودروی 1175 کیلوگرمی می‌­تواند به جای رینگ‌های 5 پره با طرح کلاسیک، نمونه­ فیبرکربن با بخش مرکزی منیزیومی را سفارش دهد. خروجی اگزوز نیز از آلیاژ اینکونل و به روش چاپ 3بعدی تولید می­‌شود.

در بخش عقبی بدنه شاهد حضور پیشرانه شش سیلندر تخت 4 لیتری هستیم، که 435 اسب‌­بخار قدرت و 454 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و قادر است تا 7800 دور بر دقیقه دوران کند. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی G50 ساخت گتراک به چرخ‌ها منتقل می­‌شود. بد نیست بدانید ضرایب دنده و دیفرانسیل متصل به این گیربکس مورد بازبینی قرار گرفته و کلاچ‌ها نیز از فیبرکربن ساخته شده است.

پورشه 993 اسپیدستر Gunther Werks

سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر پورشه 993 اسپیدستر از JRZ تامین شده است و در  در سه حالت اسپرت، اسپرت پلاس و Composed (ترکیبی) فعالیت می­‌کند. آنتی‌رول‌بارهای محور جلو نیز ساخت Eisenlohr Racing بوده و به میل تعادل متصل شده است. ترمزهای ساخت برمبو با کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب، نیروی لازم برای توقف پورشه 993 اسپیدستر را تامین می‌کنند.

شرکت Gunther Werks برای ساخت تنها 25 نمونه از 993 اسپیدستر Remastered برنامه­‌ریزی کرده است، که فرآیند تولید نیز از اوایل سال 2022 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران