هرچند فولکسواگن پاسات با مشتریان آمریکایی خداحافظی کرده است، اما مدل جتا هنوز در رده سدانهای میانسایز جایگاه مناسبی دارد و با توجه به افزایش 5 درصدی آمار فروش سالیانه در ایالات متحده، به نظر نمیرسد به این زودی قصد ترک گفتن بازار را داشته باشد.
”از مهمترین تغییرات جتا 2022 را باید در تغییر پیشرانه تریم پایه از 1.4 به 1.5 لیتری مشترک با فولکسواگن تائوس دانست.“به همین دلیل خودروساز آلمانی تصمیم گرفته جتا را برای سال 2022 بروزرسانی نماید. طرح جدید جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب، 3 رنگ جدید متالیک برای بدنه شامل آبی Rising، سفید Oryx و قرمز Kings، چند طرح جدید برای رینگهای 16 الی 18 اینچی، مهمترین تغییرات ظاهری فولکسواگن جتا 2022 خواهد بود.
با ورود به فضای کابین فولکسواگن جتا 2022 با طرحی آشنا روبرو میشوید. صفحه پشت آمپر دیجیتال 8 اینچی در تمام تریمها به صورت استاندارد نصب شده که ابعاد آن در تریم GLI به 10 اینچ افزایش مییابد. روکش صندلیها در تریم پایه از جنس پارچه است، که در تریمهای بالاتر به پارچه چرمنما و چرم تغییر میکند و در تریم GLI با جزئیات قرمز همراه میشود. رنگ قهوهای Volcano برای نخستین بار در فولکسواگن جتا 2022 قابل انتخاب است.
یکی از مهمترین تغییرات جتا 2022 را باید در تغییر پیشرانه تریم پایه از 1.4 به 1.5 لیتری مشترک با فولکسواگن تائوس دانست که با 11 واحد قدرت بیشتر نسبت به کراساور مذکور، اکنون 158 اسببخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور در اختیار این سدان قرار میدهد.
اما در سینه جتا GLI پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 228 اسببخار قدرت و 350 نیوتنمتر گشتاور نصب شده که با جعبهدنده دستی یا دوکلاچه DSG عرضه میشود. ترمزهای مشترک با نسل هفتم گلف R و سیستم تعلیق مولتیلینک عقب، از دیگر ویژگیهای قابل ذکر درباره این تریم است.
برای سال 2022 فولکسواگن جتا اسپرت جانشین جتا R-Line شده تا نظر مشتریان جوان و خواهان هیجان را جلب کند. رینگهای 17 اینچی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، قطعات مشکی بدنه و سیستم تعلیق اسپرت از مهمترین ویژگیهای جتا اسپرت 2022 است که در جایگاهی بین مدل پایه S و مدلهای SE، SEL و GLI قرار میگیرد.
پیشبینی میشود فولکسواگن جتا 2022 از سه ماهه چهارم سال جاری وارد نمایندگیهای آمریکا شود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com