سدان چینی اسپرت با الهام از خودروهای مسابقه‌ای

معرفی لینک اند کو 03 نسخه Cyan Edition

10 شهریور 1400 13:18

دقیقاً سه سال پس از معرفی لینک اند کو 03 در نمایشگاه خودرو چنگدو، اکنون نسخه اسپرت این سدان چینی با لقب Cyan Edition و برای عرضه انحصاری در بازار چین معرفی شده است. نام‌گذاری این نسخه از لینک اند کو 03 با هدف یادآوری سه پیروزی متوالی تیم Cyan Edition در مسابقات WTCC انجام شده است.

نام‌گذاری این نسخه از لینک اند کو 03 با هدف یادآوری سه پیروزی متوالی تیم Cyan Edition در مسابقات WTCC انجام شده است.لینک اند کو 03+ Cyan Edition از نظر ظاهری به کانسپت Cyan 03 شبیه است، که در سال 2019 رونمایی شد. هرچند که برخی جزئیات کانسپت در نسخه نهایی حذف شده است، اما چهره این سدان همچنان به خودروهای مسابقه‌­ای شباهت دارد.

رنگ آبی بدنه با قطعات مشکی و فیبرکربنی تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است، ضمن‌­این‌که کالیپر ترمزهای زرد رنگ هم ظاهر این سدان اسپرت را تکمیل کرده است. زاویه باله بزرگ عقب قابل تنظیم است و رینگ‌های اسپرت هم با تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن پوشانده شده است. ترمزهای Akebono به همراه کمک‌­فنرهای بیل‌اشتاین را هم نباید از قلم انداخت.

در فضای داخلی با پوشش مشکی اکثر بخش‌ها روبرو هستیم که برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی با جزئیات زرد رنگ همراه شده است. لوگوی Cyan هم روی صندلی‌­های اسپرت ردیف جلو دیده می­‌شود.

لازم به یادآوری است که لینک اند کو 03 به عنوان پرفروش‌ترین محصول این برند چینی، روی پلتفرم CMA مشترک با ولوو XC40 و پول‌استار 2 شکل گرفته است. قوای محرکه این سدان اسپرت هم از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تامین می‌شود، که 261 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌­کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نیز برابر با 5.7 ثانیه اعلام شده است.

با وجود قابل توجه بودن این ارقام، باید اعتراف کرد که در مقابل خروجی 528 اسب­‌بخار قدرت و 504 نیوتن‌متر گشتاور پیشرانه کانسپت 03 Cyan و شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه­‌ای این خودرو، با کاهشی محسوس روبرو هستیم. درصورتیکه لینک اند کو 03 نسخه Cyan Edition با چنین قدرتی عرضه شده بود، می‌توانستیم آن را به عنوان رقیب مستقیم برای خودروهایی همچون ب‌ام‌و M3، آلفارومئو جولیا کوادروفولیو، مرسدس‌بنز AMG C 63 S و آئودی RS 4 معرفی کنیم.

فعلاً قیمت 03+ Cyan Edition از سوی لینک اند کو اعلام نشده است، اما مطمئناً با رقمی بیشتر از قیمت پایه 28,732 دلاری نسخه استاندارد این خودرو مواجه خواهیم شد. همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، لینک اند کو فعلاً برنامه­‌ای برای صادرات 03+ Cyan Edition به بازارهای خارجی ندارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران