• لينک اند کو 03
  • فيس‌ليفت لينک اند کو 03
  • فيس‌ليفت لينک اند کو 03
  •  Lynk Co 03 facelift
  •  Lynk Co 03 facelift

تلاشی برای اسپرت‌تر شدن

اولین فیس‌لیفت لینک اند کو 03

9 شهریور 1401 13:02

در میان چندین مدل کراس­‌اور ساخت برند لینک اند کو، مدل 03 به عنوان تنها سدان ساخت این شرکت شناخته می‌­شود. البته این خودرو در میان سایر اعضای خانواده احساس سرافکندگی نمی‌­کند، چراکه برخلاف استقبال کم از اکثر خودروهای سدان، لینک اند کو 03 در سال گذشته موفق به جلب نظر 77 هزار مشتری در کشور چین شده است.

علاوه بر فیس‌لیفت یک تیپ ویژه با نام 03+ وجود دارد که از کیت بدنه جذاب از جمله اسپلیتر جلو، رکاب و بال عقب استفاده می‌کند.اما پس از 5 سال حضور لینک اند کو 03 در بازار، وقت بروزرسانی این خودروی چهار در رسیده تا به واسطه طراحی جدید سپر جلو، چیدمان جدید و افزایش ابعاد چراغ‌های LED جلو، اضافه شدن نوار اتصال چراغ‌های عقب با لوگوی سازنده در میانه آن و دو خروجی بزرگ اگزوز، از مدل قبلی متمایز شده است.

طراحی کابین لینک اند کو 03 در بسیاری بخش‌ها از جمله قسمت میانی داشبورد و پوشش داخلی درها، کاملاً متحول شده است. افزایش ابعاد نمایشگر مرکزی، حذف سایه­‌بان از صفحه پشت آمپر، انتقال دریچه­‌های سیستم تهویه به پایین نمایشگر و حذف دکمه­‌های فیزیکی، از مهمترین تغییرات این بخش به شمار می­‌آید.

این سدان چینی که روی پلتفرم CMA مشترک با محصولات ولوو شکل گرفته، دیگر با پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 180 اسب‌­بخار قدرت قابل سفارش نیست. البته برخی منابع چینی از نصب پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ جدید و مشترک با محصولات چینی در آینده نزدیک خبر داده‌­اند.

لینک اند کو 03

اما قدرت پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ از 190 به 218 اسب­‌بخار افزایش یافته، که همچنان به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل است.

لینک اند کو 03 پلاگین-هیبرید (PHEV) با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ سه سیلندر و یک پیشرانه برقی، همچنان قابل انتخاب خواهد بود. در نسخه قبل از بروزرسانی، این مجموعه 262 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کرد، ولی از تغییرات مدل جدید فعلاً خبری در دسترس نیست.

لینک اند کو 03

لینک اند کو 03+ به عنوان نیرومندترین نسخه از این سدان چینی، به پیشرانه 2 لیتری با 265 اسب­بخار قدرت، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، سامانه چهارچرخ محرک و کیت بدنه مجهز شده است.

نسخه بروزرسانی شده از لینک اند کو 03 از اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد. مدل قبلی این خودرو با قیمت 20 الی 37 هزار دلار به فروش می‌­رسید، ولی قیمت مدل جدید هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران