کانسپتی برقی با چهره‌ای شبیه به G کلاس

معرفی مرسدس‌بنز EQG در نمایشگاه مونیخ

15 شهریور 1400 13:35

شرکت مرسدس با معرفی چند محصول برقی، عزم راسخ خود برای حذف پیشرانه­‌های درون‌سوز در آینده نزدیک را نشان داده است. اکنون با معرفی کانسپت EQG می­‌توان دریافت که گستره برقی‌سازی محصولات دامن‌گیر بنز G کلاس نیز خواهد شد، چراکه مرسدس این کانسپت را یک خودروی آماده تولید دانسته است.

گستره برقی‌سازی محصولات دامن‌گیر G کلاس نیز خواهد شد، چراکه مرسدس‌بنز کانسپت EQG را یک خودروی آماده تولید دانسته است.فرم جعبه‌­ای بدنه کاملاً مشابه G کلاس است و بسیاری جزئیات دیگر همچون سقف مرتفع، فرم دستگیره درها، محل زاپاس روی در عقب و چراغ‌های دایره‌­ای شکل جلو، همچنان سر جای خود قرار دارند. البته جلوپنجره بزرگ G کلاس در EQG به یک پنل یک‌تکه با اجزای نورانی و نوار سفید حاشیه آن تبدیل شده است. این نوار LED با نور سفید روی لبه سقف و درهای خودرو نیز دیده می­‌شود.

طرح رینگ‌های 22 اینچی مرسدس‌بنز EQG یادآور سال‌های اواخر دهه 90 میلادی است. اکنون که سخن از رینگ‌های خودرو به میان آمده، بد نیست بدانید محفظه زاپاس روی در صندوق درحقیقت فضایی خالی است، که تنها برای ایجاد شباهت به G کلاس پیش‌­بینی شده و احتمالاً به عنوان محلی برای قرار دادن کابل شارژ استفاده شود.

کانسپت برقی مرسدس‌بنز EQG

آرایش سیستم تعلیق این خودروی برقی هم به صورت مستقل در محور جلو و محور صلب در عقب طراحی شده است.

شرکت مرسدس‌بنز فعلاً درباره مشخصات فنی یا قدرت پیشرانه این خودرو خبری منتشر نکرده است، ولی اعلام نموده که موتورهای برقی EQG در جایی نزدیک به چرخ‌های خودرو نصب شده و هریک به تنهایی قادر به انجام وظیفه هستند.

کانسپت برقی مرسدس‌بنز EQG

سیستم انتقال قدرت نیز دو سرعته است، که البته یک دنده برای حرکت در مسیرهای آفرود در اختیار راننده قرار می­‌دهد.

به هرحال نباید فراموش کرد که EQG همچنان یک کانسپت است و در زمان ورود به خط تولید احتمالاً با تغییراتی مواجه خواهد شد. مرسدس‌بنز زمان خاصی را برای آغاز تولید این مدل تعیین نکردهاست، ولی اطمینان داده این اتفاق به وقوع خواهد پیوست.

دیدگاه کاربران