اولین AMG برقی

معرفی نسخه AMG از مرسدس بنز EQS

16 شهریور 1400 10:02

پس از معرفی EQS به عنوان سدان پرچمدار سری محصولات برقی مرسدس بنز در اوایل سال جاری، اکنون نسخه AMG از این خودرو نیز رونمایی شده است.

این خودرو را باید نخستین عضو خانواده EQS دانست که به دریافت نشان AMG مفتخر شده استاین خودرو را باید نخستین عضو خانواده EQS دانست که به دریافت نشان AMG مفتخر شده است و به واسطه تغییرات جدید، حالا پیشرانه‌­ای نیرومند با 751 اسب­‌بخار قدرت و 554 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. البته ذکر این نکته الزامی است که نهایت قدت پیشرانه تنها با انتخاب حالت رانندگی Race Start به عنوان جزئی از پکیج AMG Dynamic Plus در دسترس خواهد بود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت نسخه AMG به ترتیب برابر با 3.4 ثانیه و 249 کیلومتر برساعت اعلام شده است. مرسدس بنز EQS در حالت استاندارد 649 اسب­‌بخار قدرت و 516 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد، هرچند که اطلاعاتی از شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن در دسترس نیست.

نسخه AMG از مرسدس بنز EQS

مهندسین AMG غیر از پیشرانه، محور عقب، دسته موتورها، بازوهای انتقال قدرت از چرخ‌ها و ساب فریم را نیز مجدداً تقویت کرده یا از سایر محصولات این برند به عاریت گرفته‌­اند. چرخ‌های عقب EQS AMG به صورت استاندارد تا 9 درجه تغییر زاویه می‌­دهند.

پنج حالت رانندگی لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی‌سازی برای این سدان قابل انتخاب است، که در حالت راحت روی شعاع حرکتی و در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس بر عملکرد فنی خودرو متمرکز شده است.

نسخه AMG از مرسدس بنز EQS

سیستم صوتی AMG Sound Experience را هم نباید فراموش کرد که بسته به وضعیت رانندگی با EQS AMG، تجربه­‌ای متفاوت از صداهای تولیدی را برای سرنشینان ایجاد می­‌کند. سه حالت متعادل، اسپرت و قدرتمند برای این سامانه قابل انتخاب است، ضمن­‌این‌که در هنگام ورود راننده یا انتخاب حالت Race Start صداهایی متفاوت از این سامانه پخش خواهد شد.

سه حالت برای سامانه بازیابی نیروی ترمز، پدال­‌های تعویض دنده پشت فرمان، امکان دریافت بروزرسانی برای سامانه مدیریت باتری لیتیوم-یون 107.8 کیلووات ساعتی این خودرو، ترمزهای AMG با دیسک‌های 17 اینچی و کالیپر شش پیستونه در محور جلو، از دیگر موارد استاندارد برای EQS AMG است. البته امکان سفارش سیستم ترمز سرامیک کامپوزیت با کالیپر ترمزهای قرمز رنگ هم وجود دارد.

رینگ‌های 21 اینچی AMG استاندارد است، ولی طیف متنوعی از طرح‌های دیگر با اندازه 21 یا 22 اینچ هم قابل انتخاب است.

کابین مرسدس بنز EQS AMG

نمایشگر عظیم دیجیتال با رابط کاربری MBUX، فرمان D کات AMG، نشان AMG روی کف خودرو و کفپوش­‌ها، تریم قطعات فیبرکربن و دوخت قرمز روکش‌ها، جزء ویژگی‌­های انحصاری EQS AMG بشمار می­‌آید.

گرم‌کن فرمان، صندلی­‌های عقب و جلو به همراه تهویه و ماساژور برای ردیف جلو (صندلی عقب سفارشی)، سانروف پانوراما، پکیج زمستانی شامل گرمکن شیشه جلو و مجموعه برف‌­پاک­‌کن، شش پورت USB-C، سیستم صوتی 3 بعدی برمستر به همراه مجموعه­‌ای از سامانه­‌های دستیار راننده و ایمنی برای راحتی سرنشینان EQS AMG پیش‌­بینی شده است.

مرسدس بنز EQA AMG در حال شارژ باتری

براساس اعلام مرسدس بنز، پس از تنها 10 دقیقه اتصال مجموعه باتری EQS AMG به جریان شارژ سریع، نیروی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر مسافت حاصل خواهد شد. البته از رقم شعاع حرکتی این خودرو فعلاً خبری در دسترس نیست.

ورود مرسدس EQS AMG به نمایندگی‌­های این برند در ایالات متحده از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد، هرچند درباره قیمت این خودرو فعلاً صحبتی به میان نیامده است.

دیدگاه کاربران