کانسپت برقی لوکس با تجهیزات مدرن

معرفی مرسدس-می‌باخ EQS

15 شهریور 1400 13:20

در جریان نمایشگاه خودرو مونیخ، کانسپت مرسدس-می‌باخ EQS به عنوان نخستین محصول برقی این برند لوکس به علاقمندان معرفی شد.

مرسدس-می‌باخ EQS کانسپتی در آستانه تولید است، که به فناوری­ مدرن و کابین بسیار لوکس مجهز شده است.آقای فیلیپ شیمر (Philipp Schiemer) مدیر بخش خودروهای لوکس در شرکت مرسدس‌بنز، از مرسدس-می‌باخ EQS به عنوان کانسپتی در آستانه تولید یاد کرده که به فناوری­ مدرن و کابین بسیار لوکس مجهز شده است.

همچون سایر خودروهای برقی، مرسدس-می‌باخ EQS هم نیازی به جلوپنجره نداشته و به یک پنل مشکی با نوارهای کرومی عمودی روی آن اکتفا شده، هرچند که در بخش زیرین سپر مسیرهایی برای عبور جریان هوا پیش‌­بینی شده است.

فرم نرم گلگیرها به همراه دستگیره مخفی شونده درها، طرحی سیال و در عین حال ساده برای نمای جانبی مرسدس-می‌باخ EQS پدید آورده است. در راننده به صورت برقی باز شده که پس از ورود، می‌تواند درهای عقب را نیز باز کند.

شاسی بلند لوکس برقی کانسپت مرسدس-می‌باخ EQS

به رسم محصولات قبلی مرسدس-می‌باخ ، بدنه EQS هم با ترکیب دوتایی مشکی اوبسیدین متالیک برای نیمه بالایی و قرمز Zircon برای بخش پایینی تزئین شده است. نوار کرومی در حاشیه ستون‌ها، نشان M روی ستون B و رینگ‌های 24 اینچی از دیگر ویژگی­‌های ظاهری این کراس‌اور لوکس به شمار می‌آید.

در طراحی فضای کابین مرسدس-می‌باخ EQS از قایق­‌های تفریحی لوکس الهام گرفته شده که مواردی مانند کنسول عقب با روکش چوب سفید پیانو و جزئیات رزگلد و روکش آبی تیره برای برخی قطعات دیگر، شاهد این مدعی هستند. از خز مصنوعی برای کفپوش فضای داخلی استفاده شده است.

سه نمایشگر شامل صفحه نمایش 12.3 اینچی OLED سرنشین جلو، زیر پوششی واحد قرار گرفته که تقریباً تمامی عرض داشبورد را اشغال کرده است. دریچه‌­های کرومی سیستم تهویه به همراه تریم قطعات گالوانیزه، از دیگر نکات قابل توجه در کابین مرسدس-می‌باخ EQS خواهد بود.

کابین لوکس مرسدس-می‌باخ EQS

فعلاً هیچ خبری درباره مشخصات فنی مرسدس-می‌باخ EQS در دسترس نیست، ولی مرسدس تائید کرده که برای شعاع حرکتی در حدود 600 کیلومتر برنامه‌ریزی کرده است.

بد نیست بدانید که نسخه مرسدس از این خودرو در سال 2022 وارد بازار می‌شود درحالیکه نمونه تحت برند مرسدس-می‌باخ با کمی فاصله زمانی عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران