خودروی کوچک برقی با الهام از ب‌ام‌و ایزتا

معرفی میکرولاین 2

22 شهریور 1400 15:49

برند سوئیسی Micro، خودروی شهری‌ الکتریکی‌ای را با نام میکرولاین 2 - Microlino 2.0 - در نمایشگاه خودروی IAA مونیخ معرفی کرد که طراحی آن از ب‌ام‌و Isetta الهام گرفته شده است. این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال 2021 تولید آن را آغاز کند. Microlino 2.0 در سه نسخه Urban , Dolce و Competizione و با سه ظرفیت باتری، در دسترس خواهد بود.

پیشرانه الکتریکی میکرولاین در حالت پایه 17 اسب‌بخار قدرت و 118 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کندمدل میکرولاین برای اولین بار سال 2016 ارائه شد و قرار بود سال 2018 به بازار عرضه شود. پس از تاخیر در تولید، میکرولاین 2 با یک شاسی و به روز رسانی‌های جدید ارائه شد.

طراحی میکرولاین 2 جذاب است و نسخه آماده‌ تولید، تمامی ویژگی‌های نمونه‌ اولیه را حفظ می‌کند. در واقع طراحی آن، مدرن شده‌ی ب‌ام‌و ایزتاست که نوارهای LED، چراغ‌‌های جلویی گرد تعبیه شده روی آینه‌های جانبی و سطح صاف بدنه، به آن اضافه شده‌اند. در خودرو در قسمت جلو قرار گرفته و دستگیره‌ای ندارد؛ تنها با فشردن یک دکمه، باز و پس از آن به آرامی بسته می‌شود.

فضای داخلی برای دو سرنشین طراحی شده و 230 لیتر نیز گنجایش بار دارد. ستون فرمان ثابت شده (به جای اتصال به در)، صندلی‌های ارگونومیک، داشبورد با طراحی مینیمال، ابزارهای دیجیتال، نمایشگر لمسی برای کنترل عملکردهای اصلی خودرو، میله آلومینیومی با دستگیره‌ای برای بستن در و ... از ویژگی‌های کابین این خودروی کوچک شهری هستند.

میکرولاین 2 خودروی کوچک برقی با الهام از ب‌ام‌و ایزتا

در نمایشگاه خودروی مونیخ، نسخه‌های Microlino معرفی شدند؛ نسخه پایه با نام Urban و رنگ سفید Santorini یا نارنجی Amsterdam و سقف مشکی براق با تودوزی مشکی است.

تریم میان‌رده‌ آن، یعنی Dolce، با جزئیات کرومی در نمای بیرونی ظاهر می‌شود‌ و در رنگ‌های Paris Mint، قرمز Milano و آبی Zurich، با ترکیب سقف سفید، عرضه می‌شود. چراغ‌های زیبای Infinity LED در قسمت جلو و عقب، ظاهر آن را تکمیل می‌کند. فضای داخلی نیز با روکش پارچه‌ای و یا چرمی وگان پوشیده شده.

و اما نسخه پرچمدار میکرولاین، تریم Competizione است که با مجموعه‌ای از رنگ‌های مات مانند Gotham Anthracite، سبز London و Torino Aluminum در کنار سقف مشکی براق عرضه می‌شود. در نسخه Dolce و Competizione سانروف به صورت استاندارد قرار گرفته و در نسخه Urban نیز قابل سفارش است‌.

میکرولاین 2 خودروی کوچک برقی با الهام از ب‌ام‌و ایزتا

ساختار و بدنه یکپارچه، استحکام را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و ایمنی و تجربه رانندگی را بهبود بخشیده است‌. سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و عقب تعبیه و جایگزین تنظیمات سخت قبلی شده است.

پیشرانه الکتریکی آن در حالت پایه 17 اسب‌بخار قدرت و 118 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و حداکثر قدرت آن 25 اسب‌بخار است. به لطف وزن کم خودرو (435 کیلوگرم بدون احتساب باتری‌ها) در مدت زمان 5 ثانیه از سرعت صفر به 50 کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز به 90 کیلومتر برساعت محدود شده است.

باتری‌ها با ظرفیت‌های 6، 10.5 و 14 کیلووات‌ساعت و برد 95، 175 و 230 کیلومتر برساعت در دسترس هستند. برای شارژ صفر تا 80 درصد باتری‌های لیتیوم‌یونی، 4 ساعت (باتری 6 و 14 کیلووات‌ساعتی) و 3 ساعت (باتری 10.5 کیلووات‌ساعتی) زمان لازم است.

میکرولاین 2 خودروی کوچک برقی با الهام از ب‌ام‌و ایزتا

با وجود افزایش هزینه‌های تولید و توسعه، شرکت Micro قیمت اولیه اعلام شده (14,824 دلار) را حفظ می‌کند و اظهار دارد که از امسال آماده‌ تولید خودروی کوچک خود در شهر تورین است. ابتدا ظرفیت تولید سالانه 7500 دستگاه خواهد بود، اما امکان افزایش آن در آینده وجود دارد‌.

تا امروز کمپانی Micro بیش از 24 هزار رزرو را برای میکرولاین 2 دریافت کرده؛ بنابراین تقاضا برای آن وجود دارد. انتظار می‌رود که اولین تحویل‌ها در سوئیس و آلمان انجام شود و پس از آن نیز فروش در اروپا آغاز خواهد شد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران