نسخه‌ای کمیاب از 505

حراج خاص‌ترین پیکاپ پژو

27 شهریور 1400 15:58

هرازگاهی شاهد انتشار خبرهای مربوط به فروش سوپراسپرت­‌های کمیاب یا نمونه­‌های آزمایشی از برخی خودروها هستیم که با قیمت گزاف در حراجی‌­ها به فروش می­‌رسند. اما گاهی امکان خریداری یک خودروی بسیار کمیاب با قیمت کمتر هم فراهم می‌­شود.

دهه 80 میلادی یک شرکت فرانسوی به نام Gruau در همکاری با پژو شش نمونه اولیه از این خودرو را برای انجام بررسی و آزمایش تولید کرد.نسخه پیکاپ دوکابین از پژو 505 هم یکی از این خودروهاست. دهه 80 میلادی و زمانی که برای تولید انبوه این خودرو برنامه‌­ریزی شده بود، یک شرکت فرانسوی به نام Gruau شش نمونه اولیه از این خودرو را برای انجام بررسی و آزمایش تولید کرد تا شرایط آن و استفاده از تخفیف‌­های مالیاتی را مورد بررسی قرار دهد. پس از آن‌که شرایط برای تولید انبوه این خودرو نامناسب تشخیص داده شد، برنامه تولید آن لغو شد.

یکی از نمونه‌­های مذکور در 21 فوریه 1985 مجوز تردد در معابر فرانسه را به عنوان یک خودروی استیشن‌واگن دریافت کرده است. این خودرو در بخش رنگ بدنه، روکش‌­های کابین و پیشرانه به صورت کامل مورد بازسازی قرار گرفته و برای فروش عرضه شده است.

پژو 505 پیکاپ کمیاب

در زیر کاپوت این پیکاپ فرانسوی یک پیشرانه 2.5 لیتری دیزل قرار دارد، که درباره وجود یا عدم وجود توربوشارژر در کنار آن خبر نداریم. البته این پیشرانه دیزلی در زمان تولید در سه نسخه با قدرت بین 75 تا 110 اسب­‌بخار عرضه می‌­شد. سیستم انتقال قدرت پژو 505 پیکاپ از جعبه‌دنده 4 سرعته دستی تشکیل شده که نیروی موتور را به محور جلو انتقال می‌­دهد.

این خودروی کمیاب پژو قرار است اواخر ماه جاری و در جریان حراجی Aguttes  در فرانسه به فروش برسد. شرکت فروشنده، قیمت نهایی را بین 23,700 تا 35,500 دلار تخمین زده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران