با قدرت و گشتاور بیشتر

معرفی نسل جدید از نسخه نظامی مرسدس G کلاس

11 مهر 1400 14:48

طرفداران مرسدس‌بنز G کلاس حتماً به یاد دارند که این خودروی آلمانی با فرم جعبه‌­ای، نخستین بار با هدف حضور در ناوگان ارتش طراحی و ساخته شد. هرچند به مرور زمان اوضاع بگونه‌­ای پیش رفته که G کلاس به عنوان سمبل شاسی‌­بلندهای لوکس شناخته می­‌شود، اما حقیقت این است که G کلاس اکنون در ناوگان ارتش چند کشور جهان حضور دارد.

سری جدید نسخه ارتشی G کلاس با کد W464 معرفی شده است، تا برای عملیات امداد و کاربری ویژه در اختیار نهادهای دولتی قرار گیرد. نسخه ارتشی G کلاس با کد W461 شناخته می‌شود و از سال 1992 روی خط تولید قرار دارد. اکنون مرسدس‌بنز تغییرات جدید این نسخه از G کلاس را برای بازار اروپا اعلام کرده است.

براساس گزارش نماینده Which Car در اتریش، سری جدید نسخه ارتشی G کلاس با کد W464 معرفی شده است، تا برای عملیات امداد و کاربری ویژه در اختیار نهادهای دولتی قرار گیرد. نکته جالب اینکه این مدل در کنار سری W461 تولید خواهد شد.

جزئیات مربوط به مشخصات فنی G کلاس W464 فعلا منتشر نشده است، ولی در عین حال خودروساز آلمانی از قابلیت آفرودی بیشتر در مدل G350d سخن گفته که با پیشرانه 3 لیتری توربودیزل شش سیلندر قدرتمندتر همراه شده است. خروجی پیشرانه این مدل برابر با 245 اسب­بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور است، که 35 درصد افزایش در قدرت و 50 درصد بهبود گشتاور را نشان می‌­دهد.

نسل جدید از نسخه نظامی مرسدس G کلاس

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف سوخت و سامانه برقی 24 ولتی بهبود یافته، ضمن­‌این‌که فضای محفظه بار هم افزایش پیدا کرده است.

برخی تجهیزات مدرن همچون چراغ‌های LED جلو و چراغ دیلایت نیز به این شاسی‌­بلند آلمانی اضافه شده است.

مرسدس‌بنز به تازگی از کانسپت EQG هم در جریان نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی کرده است، که به عنوان نسخه برقی از G کلاس شناخته می‌­شود. هرچند درباره مشخصات فنی و تاریخ عرضه این مدل خبری در دسترس نیست، اما می­‌توان انتظار داشت که نسخه نهایی با برخی تغییرات راهی خط تولید شود.

دیدگاه کاربران