تولدی دوباره پس از پس از 25 هزار ساعت کار

بازسازی اولین لامبورگینی کونتاش

12 مهر 1400 11:32

پس از انتشار چند تیزر، بالاخره لامبورگینی از جدیدترین پروژه خود یعنی نمونه بازسازی شده از اولین کونتاش رونمایی کرده است. این خودرو به عنوان نمونه اولیه از کونتاش با کد LP 500 در مارس 1971 در جریان نمایشگاه خودرو ژنو به جهانیان معرفی شد.

برای بازسازی اولین کونتاش، بیش از 25 هزار ساعت کار در مرکز بازسازی خودروهای لامبورگینی انجام گرفته است.البته این کونتاش زرد رنگ چندان خوش‌اقبال نبود چراکه تنها سه سال بعد در جریان یک تصادف به شدت آسیب دید.

اما خودروساز ایتالیایی که اخیرا پنجاه سالگی کونتاش را با ساخت نسل جدید این خودرو براساس شاسی اونتادور جشن گرفته، نخستین نمونه از کونتاش را نیز مورد بازسازی قرار داده تا شادی این تولد را برای هواداران تکمیل نماید.

البته بازسازی این خودروی نمادین کار چندان آسانی نبوده و با صرف بیش از 25 هزار ساعت کار در مرکز بازسازی خودروهای لامبورگینی انجام گرفته است، که به عنوان زیرمجموعه­‌ای از خودروساز ایتالیایی فعالیت می­‌کند.

بازسازی اولین لامبورگینی کونتاش

بد نیست بدانید که این لامبورگینی کونتاش زرد رنگ به یک مجموعه­‌دار تعلق داشته است، که تا این لحظه از هویت ایشان اطلاعی در دسترس نیست. وی در سال 2017 با شرکت لامبورگینی تماس گرفته و از امکان بازسازی نخستین کونتاش کسب اطلاع کرده، که با پاسخ مثبت مسئولان روبرو شده است.

برای تکمیل روند بازسازی این لامبورگینی کونتاش، از قطعات یدکی اصلی و برخی قطعات استوک استفاده شده است، درحالی‌که بعضی از قطعات نیز توسط لامبورگینی ساخته شده تا در این خودرو نصب شود.

یکی از قطعات بازتولید شده، تایرهای Cinturato CN12 بوده که نیم قرن پیش و در نمایشگاه ژنو روی این خودرو دیده می­‌شد. این تایرها جزء سری Collezione از محصولات پیرلی بودند، که با ابعاد به ترتیب 245/60R14 و 265/60R14 در محورهای جلو و عقب نصب شده بود. بد نیست بدانید سری Collezione در فاصله بین سال‌های 1930 تا 2000 روی بسیاری از خودروهای کلاسیک نصب شده است. اما تایرهایی که اکنون روی نسخه بازسازی شده از کونتاش LP 500 قرار گرفته در عین مشابهت با نمونه‌­های ساخت دهه 70 میلادی، از ساختار کاملاً مدرن بهره‌­مند شده است.

بازسازی اولین لامبورگینی کونتاش

برای ساخت رنگ زرد نمونه اصلی با نام Giallo Fly Speciale هم به تنهایی 2 هزار ساعت زمان صرف شده است، تا کاملاً مشابه طیفی باشد که در سال 1971 روی بدنه LP 500 قرار گرفت.

هرچند لامبورگینی از اعلام هزینه بازسازی این نمونه خودداری کرده است، اما می­‌توان انتظار داشت که مبلغی بیشتر از هزینه لازم برای خریداری نسخه مدرن لامبورگینی کونتاش یعنی 2.64 میلیون دلار، برای بازسازی LP 500 صرف شده است.

دیدگاه کاربران