اتوبوسی لوکس و قدرتمند برای مشتریان آمریکایی

معرفی مرسدس‌بنز تور رایدر

12 مهر 1400 13:10

شرکت مرسدس‌بنز یک اتوبوس جدید به نام تور رایدر (Tourrider) را در دو نسخه بیزنس (Business) و پرمیوم (Premium) برای حضور در دو رده از ناوگان حمل و نقل زمینی ایالات متحده آماده کرده است. همانطور که از محصولات مرسدس‌بنز انتظار داریم، این خودروهای بزرگ و سنگین هم با هدف شکست رقبا به میدان آمده‌اند.

صندلی‌های نصب شده در تور رایدر، در بالاترین رده از صندلی‌های طراحی شده توسط مرسدس‌بنز قرار می‌گیرد، که به عنوان بزرگترین سازنده صندلی اتوبوس در اروپا شناخته می‌شود.طول 13.92 متری این مدل، فضایی جادار برای سرنشینان فراهم کرده است، ضمن‌­این‌که به لطف نصب یک آسانسور و دو فضای اضافی، امکان حمل سرنشین با صندلی چرخدار نیز فراهم شده است.

تور رایدر بیزنس به صندلی­‌های Travel Star Eco با طراحی مرسدس‌بنز مجهز شده است، درحالی‌که در نسخه پرمیوم، نمونه راحت­‌تر این صندلی­‌ها یعنی Travel Star Xtra با روکش مرغوب نصب شده است. این نمونه در بالاترین رده از صندلی­‌های طراحی شده توسط مرسدس‌بنز قرار می­‌گیرد که به عنوان بزرگترین سازنده صندلی اتوبوس در اروپا شناخته می­‌شود. در فضای بین صندلی­‌های دوتایی، خروجی USB و برق 110 ولت نیز پیش‌­بینی شده است.

شرکت‌هایی که هریک از مدل‌های تور رایدر را از مرسدس‌بنز خریداری کنند، می­‌توانند نوع و رنگ پارچه، طرح دوخت و سایر جزئیات مربوط به طراحی صندلی­‌ها را بنابر دلخواه خود سفارش دهند.

مرسدس‌بنز تور رایدر

برای نورپردازی داخلی، امکان سفارش نوارهای LED فراهم شده است، که زیر محفظه بار و پایین پنجره­‌ها نصب خواهد شد. سقف پانورامای شیشه­‌ای هم امکان جالب دیگری است، که می‌­توان برای تور رایدر پرمیوم سفارش داد.

به لطف سیستم تهویه مطبوع به قدرت 35 کیلووات، آسایش سرنشینان تور رایدر در تمام شرایط آب و هوا فراهم خواهد شد.

مرسدس‌بنز تور رایدر

همچون سایر محصولات مدرن مرسدس‌بنز، هر دو نسخه تور رایدر به مجموعه‌­ای از سامانه­‌های دستیار راننده مجهزند، که از میان آن‌ها می­‌توان دستیار جانبی با قابلیت شناسایی عابران‌پیاده را مثال زد. این سامانه درمورد اشیاء حاضر در اطراف اتوبوس شامل عابران‌پیاده، دوچرخه‌سواران یا حتی میله­‌های حاشیه خیابان، به راننده هشدار می‌­دهد. کروزکنترل مبتنی بر رادار نیز در همکاری با ترمز اضطراری خودکار، به هدایت بهتر اتوبوس یاری خواهد کرد.

قوای محرکه مرسدس‌بنز تور رایدر از پیشرانه شش سیلندر با حجم 12.8 لیتر تامین شده که 450 اسب‌­بخار قدرت و 2300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

دیدگاه کاربران