اعطای لقبی ویژه در جشنواره بین‌­المللی خودرو پاریس

بوگاتی بولید زیباترین هایپرکار جهان

14 مهر 1400 16:56

بوگاتی بولید در قالب یک خودروی مسابقه‌­ای با طرحی آینده‌نگرانه در اکتبر 2020 به جهانیان معرفی شد. غیر از فرم بدنه جالب این خودرو، نسبت وزن به قدرت آن که برابر با 0.67 کیلوگرم بر اسب­‌بخار اعلام شده نیز نظر مخاطبان را جلب کرد. در آگوست 2021 ، بوگاتی از نسخه تولیدی بولید رونمایی کرد. قرار شده تنها 40 دستگاه از این مدل با قیمت تقریبی 4.7 میلیون دلار به فروش برسد.

در جریان سی و ششمین دوره از جشنواره بین‌­المللی خودرو در پاریس، هیاتی متشکل از متخصصان طراحی، عنوان زیباترین خودرو در رده هایپر کار را به بوگاتی بولید اعطا کرده‌­اند.در کنار تمام ویژگی‌­های جالب بولید، این خودو اکنون در یکی از مهمترین رقابت‌های طراحی جهان نیز به عنوان رتبه برتر شناخته شده است. در جریان سی و ششمین دوره از جشنواره بین‌­المللی خودرو در پاریس، هیاتی متشکل از متخصصان طراحی، عنوان زیباترین خودرو در رده هایپر کار را به بوگاتی بولید اعطا کرده‌­اند.

شرط لازم برای رقابت در این رده، تولید در تیراژ چندین دستگاه، قیمت بیشتر از 60 هزار یورو، طراحی اسپرت بدنه و البته عملکرد فنی متمایز بوده که البته بولید تمامی این شرایط را در اختیار دارد.

مهمترین نکته درباره طراحی بوگاتی بولاید این است که تفاوت چندانی بین نسخه کانسپت و نسخه تولیدی وجود ندارد. مشتریان ثروتمندی که 4.7 میلیون دلار برای خریداری بولید صرف کرده‌­اند، اکنون می­‌توانند مطمئن باشند که زیباترین هایپرکار جهان را در اختیار دارند.

بوگاتی بولید زیباترین هایپرکار جهان

خبر مهم برای مالکان و علاقمندان بولید این است که بوگاتی اعلام کرده علیرغم لزوم تبعیت از قوانین برای تولید این خودرو، نسبت وزن به قدرت نمونه نهایی همچنان بسیار کم خواهد بود.

نیلز سایونز (Nils Sajonz) مدیر بخش طراحی پروژه‌­های ویژه بوگاتی، ضمن اشاره به شخصیت خاص بولید، طراحی این مدل را الهام گرفته از عقاید آقای اتوره بوگاتی در ساخت خودروی اسپرت سبک­‌وزن دانسته است.

بد نیست بدانید در جشنواره بین‌­المللی خودرو، آئودی Q4 E-Tron اسپرت­‌بک هم به عنوان زیباترین خودروی نمایشی شناخته شده درحالی‌که دی‌اس آئرو اسپرت لانژ (Aero Sport Lounge) هم لقب زیباترین خودروی کانسپت را به دست آورده است. مرسدس‌بنز ویژن آواتار (Vision AVTR) رتبه نخست خودروهای آینده‌نگر را کسب کرده و مازراتی MC20 هم جایزه زیباترین خودروی سوپراسپرت را به خانه برده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران