• رودستر بوگاتي ميسترال
  • بوگاتي ميسترال Bugatti Mistral
  • ميسترال سريع ترين رودستر بوگاتي
  • رودستر بوگاتي ميسترال

سریع‌ترین رودستر جهان با رنگی خاص

بوگاتی میسترال درخشان‌تر از قبل

26 مرداد 1402 13:36

بوگاتی میسترال؛ درخشان‌تر از قبل

بوگاتی اکنون همراهی جدید برای شیرون Golden Era در نظر گرفته است. مدل میسترال با رنگی مشابه این شیرون در نمایشگاه خودرو The Quail رونمایی شده است. این مدل کمی متفاوت است؛ زیرا طرح‌های موجود روی بدنه شیرون، در این مدل دیده نمی‌شود.

هنگامی که نمای جانبی هر دو مدل را کنار یکدیگر قرار دهیم، متوجه  می‌شویم که رنگ بدنه میسترال کمی روشن‌تر و براق‌تر از شیرون است. البته این اختلاف رنگ می‌تواند به دلیل نورپردازی‌های متفاوت نیز باشد. زیرا عکس های شیرون Golden Era سایه‌های بیش‌تری دارد.

رودستر بوگاتی میسترال

شیرون Golden Era دماغه مشکی رنگ دارد و رنگ طلایی آن از گلگیرهای جلویی آغاز می‌شود‌. اما میسترال بدنه‌ای تماما طلایی دارد؛ به جز قسمت‌هایی مانند رکاب های جانبی، روکش موتور و سپر عقب که مشکی هستند. هر دو مدل رینگ‌‌های طلایی رنگ دارند، اما طراحی آن ها متفاوت است. رینگ‌‌های میسترال طراحی پیچشی و عناصر مشکی‌رنگ دارند و رینگ‌های شیرون پنج پره و ساده است.

فضای داخلی این دو خودرو نیز از ترکیب رنگ‌های طلایی و مشکی تشکیل شده‌اند.

مشخصات فنی بوگاتی میسترال

دوران پیشرانه‌های W16 بوگاتی رو به پایان است؛ زیرا این شرکت به ساخت موتورهای 8 لیتری چهار توربو پایان می‌دهد‌. آخرین مدلی که با این پیشرانه عرضه می‌شود، میسترال (Mistral) است‌.

قلب تپنده بوگاتی میسترال، همان پیشرانه 1577 اسب‌بخاری شیرون سوپراسپرت است، که در سال 2019 به سرعت 490.484 کیلومتر برساعت، دست یافت.

همچون سایر برادران مجهز به پیشرانه 8 لیتری کوادرو توربو، بوگاتی میسترال رودستر هم به حالت رانندگی top speed مجهز شده است، که امکان حرکت با سرعتی فوق‌العاده را برای آن فراهم خواهد کرد.

رودستر بوگاتی میسترال

بوگاتی ویرون 16.4 گرند اسپرت Vitesse در سال 2013 موفق به ثبت رکورد 408.84 کیلومتر بر ساعت شد، اما ظاهراً میسترال رودستر می­‌تواند به راحتی از این سرعت فراتر رود. درواقع ایمیلیو سروو که ریاست بخش فناوری بوگاتی ریماک را برعهده دارد، اعلام نموده که این خودروی رودستر برای دستیابی به سرعت 261 مایل برساعت یا 417.6 کیلومتر برساعت طراحی شده است.

با فعال کردن حالت رانندگی top speed، باله عقب برای حصول بهترین ضریب درگ تنظیم شده و حداکثر پایداری ممکن را برای همتای روباز شیرون فراهم می­‌کند.

طراحی بوگاتی میسترال

میسترال یک هایپرکار رودستر است، که بر اساس بوگاتی شیرون ساخته شده. نام میسترال از یک باد قدرتمند در منطقه رودخانه Rhône گرفته شده است. جالب است بدانید که قبلاً در دهه 1960 میلادی، مازراتی نیز خودرویی را با همین نام معرفی کرد. در دهه 1990 نیز نام یکی از مدل‌های کمپانی ژاپنی نیسان، میسترال بود‌.

رودستر بوگاتی میسترال

این خودروی بدون سقف، قسمت‌هایی از طراحی خود را از تایپ 57 رودستر Grand Raid الهام گرفته است‌. البته غیر از شیرون، می­‌توان ردپای سایر محصولات شرکت همچون بوگاتی چنتودیچی، بوگاتی دیوو و حتی مدل منحصربفرد بوگاتی La Voiture Noire را در چهره این رودستر 1577 کیلوگرمی مشاهده کرد.

چراغ‌های X شکل عقب نیز یادآور نسخه مخصوص پیست بوگاتی بولید است. این نوع طراحی برای چراغ‌های عقب، این امکان را می‌دهد تا بین عناصر چراغ‌، دریچه‌های خنک‌کننده قرار گیرند.

رودستر بوگاتی میسترال

کابین بوگاتی میسترال

برای اولین بار، طراحی جدیدی برای چرم‌های روی در خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین به جای استفاده از اهرم تعویض دنده فلزی، چوب به کار رفته است‌. نشان «فیل رقصنده» بوگاتی هم در کابین حک شده است، همانند آنچه در رودستر تایپ 41 رویال دیده‌ایم. البته ویژگی اصلی کابین این هایپرکار، سقف متحرک آن است‌.

رودستر بوگاتی میسترال

قیمت و زمان عرضه بوگاتی میسترال

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، میسترال رودستر به عنوان آخرین محصول بوگاتی با پیشرانه 16 سیلندر، فقط در تیراژ 99 دستگاه تولید خواهد شد. تمام نمونه­‌ها با قیمت چشمگیر 5 میلیون یورو قبلاً به فروش رسیده که از سال 2024 به مشتریان تحویل خواهند شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران