نهایت لوکس‌گرایی یک خودرو

مرسدس-می‌باخ S کلاس مدل 2021

30 آبان 1399 10:39

تنها چند ماه پس از معرفی نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس، اکنون نسخه می‌باخ نشان این خودرو در قالبی مشابه ولی با ویژگی‌های اشرافی بیشتر رونمایی شده تا به مصاف با رولزرویس گوست و بنتلی فلایینگ اسپور برود.

تجربه خاص ملاقات با یک می‌باخ، از ورود به فضای کابین آغاز می­‌شود، جایی که به لطف افزایش 18 سانتی‌متری فاصله میان محورها نسبت به S کلاس، سرنشینان بخش عقب جای فراوانی برای نشستن دارند. تجربه خاص ملاقات با یک می‌باخ، از ورود به فضای کابین آغاز می­‌شود. درهای بزرگ عقب همچون رولزرویس گوست به صورت برقی و هماهنگ با سامانه پایش نقطه کور باز می‌شود و راننده می‌­تواند از قسمت جلو عملکرد آن‌ها را کنترل نماید.

به لطف افزایش 18 سانتی‌متری فاصله میان محورها نسبت به S کلاس، سرنشینان بخش عقب جای فراوانی برای نشستن دارند. پشتی صندلی‌های عقب نیز بین 19 تا 44 درجه امکان تغییر زاویه دارد، ضمن این‌که با فعال نمودن حالت chauffeur، سرنشین سمت راست عقب می‌­تواند صندلی مقابل خود را به صورت برقی جابجا کند.

با پیش‌بینی گرمکن، تهویه، ماساژور با چند عملکرد و گرمکن زیرآرنجی و پوشش داخلی درها، فضای کابین می‌باخ بسیار گرم و راحت خواهد بود. در صورت سفارش پکیج Rear Seat (صندلی عقب) مواردی شامل تریم چوبی، کنسول میانی سرتاسری و میزهای تاشو به فضای عقب افزوده می­‌شود ضمن این‌که محفظه خنک‌کننده نوشیدنی و جام‌های فلزی هم به صورت آپشن قابل نصب خواهد بود.

مرسدس-می‌باخ S کلاس مدل 2021

مرسدس-می‌باخ S580 به پنج صفحه نمایش شامل نمایشگرهای 12.8 اینچی مرکزی و 12.3 اینچی پشت آمپر، دو صفحه نمایش 11.6 اینچی برای سرنشینان عقب و یک تبلت که در کنسول مرکزی عقب جای می‌­گیرد، مجهز شده که همگی به جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX متصل هستند.

جلوپنجره‌ای متمایز با میله‌های عمودی و حروف MAYBACH بر بالای آن و حاشیه‌های براق ورودی‌های هوا روی سپر جلو، اولین مواردی است که در برخورد با این مرسدس ویژه جلب نظر می­‌کنند. جزئیات کرومی روی ستون B، حاشیه پنجره‌ها و اطراف شیشه مثلثی عقب نیز دیده می­‌شود.

مرسدس-می‌باخ S کلاس مدل 2021

رینگ‌های 20 اینچی می‌باخ ظاهری یک تکه دارد و یادآور خودروهای کلاسیک است هرچند می‌­توان نمونه‌های 21 اینچی را نیز برای این خودرو سفارش داد.

لوگوی می‌باخ روی ستون عقب و 10 ترکیب رنگ دوتایی قابل انتخاب برای بدنه جزء سایر نقاط تمایز میان می‌باخ و مرسدس S کلاس خواهد بود.

نیروی محرکه این قصر چهار در از پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توئین توربو به همراه اکوبوست تامین می‌شود که 496 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک 4Matic، به چرخ‌ها ارسال می­‌کند. هرچند این ارقام از نیروی پیشرانه مرسدس-می‌باخ GLS کمتر است (550 اسب‌بخار قدرت و 729 نیوتن‌متر گشتاور) ولی در عین حال احتمال ساخت نسخه تولید محدود 12 سیلندر یا S73e از S می‌باخ نیز وجود دارد تا همه مشتریان راضی باشند.

مرسدس-می‌باخ S کلاس مدل 2021

قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، امکان تغییر وضعیت این قطعات تا 11 درجه و کاهش شعاع گردش تا 2.13 متر را فراهم کرده که می­‌تواند در خیابان‌های شهر مزیت بزرگی باشد.

نمایشگر هداپ دیسپلی با واقعیت افزوده که قبلاً در S کلاس معرفی شد، در می‌باخ نیز دیده می­‌‌شود.

قرار است مرسدس-می‌باخ S580 از اواسط سال آینده میلادی به نمایندگی‌های این برند در ایالات متحده وارد شود. شرکت سازنده از اعلام قیمت برای این مدل خودداری کرده ولی با توجه به قرارگیری آن در جایگاهی میان مدل‌های S560 و S650 (با پیشرانه 12 سیلندر)، انتظار داریم قیمتی در حدود 185 هزار دلار برای آن تعیین شود.

دیدگاه کاربران