مجهز به سیستم کمک‌راننده پیشرفته

معرفی خودروی پرنده ایکس‌پنگ HT Hero

9 آبان 1400 16:22

بخش حمل و نقل هوایی شرکت ایکس‌پنگ - Xpeng - چین جدیدترین خودروی پرنده خود به اسم HT Hero را رونمایی کرد. شرکت هنوز تمایلی به انتشار جزئیات بیشتر ندارد، اما ادعا کرده است که محصول جدید شامل تمهیدات ایمنی بیشتر، وزن سبک‌تر و البته موتورهای تاشو است.

سیستم کمک راننده Xpilot نسخه 3.5 به کمک سیستم تشخیص چهارگانه و دوربین‌های دوگانه و سیستم کمکی لیدار، چشم‌انداز جدیدی در مقابل خودروهای آینده قرار خواهد داد.مزیت طلایی این محصول این است که در زمان پارک محفظه‌ای به صورت درهای گالوینگ برای قرار گرفتن موتورها درون آن‌ها نیز تعبیه شده است. این یعنی برخلاف بسیاری از مدل‌های مشابه که نیازمند یک مسیر مستقیم برای پرواز دارند، HT Hero می‌تواند به صورت عمودی به پرواز دربیاید.

از نظر طراحی، محصول فوق درست مانند یک خودروی آینده‌نگر به چشم می‌آید. چراکه فرمت آیرودینامیکی پیچیده‌ای دارد و حتی بخشی از چرخ‌های عقب نیز پوشیده شده است. داخل کابین نیز شاهد فضایی با فناوری بالا و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگ و یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان هستیم.

شرکت ایکس‌پنگ در رویداد خبری 1024 Tech Day خود علاوه بر رونمایی از این خودروی پرنده، اعلام کرد که سیستم کمک راننده Xpilot نسخه 3.5 را اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهد کرد. به گفته آن‌ها این اولین نمونه تولید انبوه در نوع خودش است که به سیستم تشخیص چهارگانه و دوربین‌های دوگانه و سیستم کمکی لیدار مجهز شده است. این پکیج باعث می‌شود، وسیله نقلیه‌های آینده فضای اطراف خود را به صورت سه بعدی ببینند و هم‌چنین موقعیت اشیا پیرامونی را شناسایی و حتی طبقه‌بندی کنند.

خودروی پرنده ایکس‌پنگ HT Hero

گفته می‌شود یک سال بعد از آن یعنی در نیمه ابتدایی سال 2023 ایکس‌پنگ نسخه چهار سیستم Xpilot را معرفی خواهد کرد، که به عقیده آن‌ها یک سناریوی کامل است. ادعا شده در این سیستم یک دوربین دوگانه 8 میلیون پیکسلی و دو دوربین جانبی 2.9 میلیون پیکسلی تعبیه خواهد شد.

رقیب جدی تسلا می‌گوید که برنامه‌های دقیقی برای توسعه اولین پلت‌فرم SiC برای تولید انبوه باتری‌های 900 ولتی سوپرشارژ دارد که می‌تواند برای پیمایش 200 کیلومتری با تنها 5 دقیقه زمان شارژ، یک شگفتی خلق کند.

دیدگاه کاربران