• خودروي پرنده ايکس پنگ X2 در نمايشگاه جيتکس 2022 دوبي

اولین پرواز در دوبی

معرفی خودروی پرنده ایکس پنگ X2

24 مهر 1401 11:31

خودروی پرنده ایکس پنگ X2 eVTOL اولین پرواز عمومی خود را انجام داد و پس از دریافت مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی دوبی (DCAA) به آسمان رفت.

در حالی که Xpeng از X2 به عنوان یک خودروی پرنده یاد می‌کند، آن را می‌توان به عنوان یک کوادکوپتر خودکار مستقل نیز توصیف کرد. این پرواز نمایشی در روز افتتاحیه نمایشگاه فناوری GITEX اتفاق افتاد. این نمایشگاه در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می‌شود. هواپیما X2 بدون هیچ خلبان و انسانی پرواز کرد.

این خودروی پرنده توسط بخش هوایی شرکت Xpeng Aeroht ساخته شده است و پنجمین نسل از هواپیماهاست و کابین آن شکل قطره‌ای دارد. خودروی پرنده ایکس پنگ به طور انحصاری از فیبرکربن ساخته شده و حالت پرواز دستی و خودکار دارد.

در طول پرواز کوتاه Xpeng X2، پایداری و استانداردسازی آن ارزیابی شد. این اولین باری است که یک وسیله‌نقلیه پرنده خودران از چین، مراحل ارزیابی خود را در جایی خارج از این کشور انجام می‌دهد.

خودروی پرنده ایکس پنگ X2 در نمایشگاه جیتکس 2022 دوبی

معاون اجرایی مدیریت رویدادهای مرکز تجارت جهانی دوبی، Trixie LohMirmand، توضیح می‌دهد که GITEX در طول سال‌ها میزبان لحظات مهمی بوده و اکنون مفتخر است که اولین پرواز عمومی پرنده XPENG AEROHT X2، با همکاری اتاق بین‌المللی دوبی، انجام شده است. خودروهای برقی پرنده، آینده سفرها هستند.

در حالی که Xpeng از X2 به عنوان یک خودروی پرنده یاد می‌کند، آن را می‌توان به عنوان یک کوادکوپتر خودکار مستقل نیز توصیف کرد. Xpeng قصد دارد تا نسل بعدی را با چرخ تولید کند تا همانند یک خودرو پرنده باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران