یک صفحه کیلومتر دیجیتال و سیستم‌های کمکی ارتقایافته، مهم‌ترین تغییرات آن هستند.

نگاهی به مرسدس‌بنز C کلاس فیس‌لیفت 2019

12 بهمن 1396 10:21

نسل فعلی مرسدس‌بنز Cکلاس در سال 2015 وارد خط تولید شد. در شرایط فعلی، این خودرو اصلاً قدیمی محسوب نمی‌شود، ولی پلتفرم آن قرار بود یک بهروزرسانی میانهی عمر داشته باشد که آن را در قالب سدان Cکلاس 2019 خواهیم دید. این خودرو چند هفته دیگر قرار است در هشتادوهشتمین نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار بگیرد، ولی مرسدس‌بنز کمی زودتر از فیسلیفت Cکلاس پرده برداشته تا با تغییرات آن بیشتر آشنا شویم.

Cکلاس فیس‌لیفت برخی از سیستم‌های کمکی رانندگی را از برادر بزرگتر خود، Eکلاس قرض گرفته است.

ظاهری جدید، ولی آشنا

در طراحی بدنه، تغییرات جزئی ولی قابلتشخیص هستند. جلوپنجره الماس تکمیله که از خانواده آام‌گ قرض گرفته شده، در این مدل به صورت استاندارد وجود دارد و در کناره‌های آن، شاهد دو چراغ LED جدید هستیم که آن‌ها هم استاندارد شده‌اند. طراحی بخش جلو در مقایسه با مدل فعلی با کمک مواردی چون میله‌های افقی درون دریچه‌های هوای کناری، متفاوت‌تر هم شده است. از سوی دیگر، در بخش عقب خودرو با اضافه شدن یک دیفیوزر در قسمت پایین، شاهد تغییراتی جزئی هستیم. همانند چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب هم اندکی تغییر کرده‌اند و به صورت استاندارد، LED هستند. دو جفت رینگ 17 اینچ 5 پر جدید به صورت استاندارد روی خودرو عرضه شده‌اند. مرسدس دو رنگ بدنهی جدید نقره‌ای متالیک و سبز متالیک را برای فیسلیفت سی کلاس ارائه کرده است.

کابین تقریبا دست نخورده

تغییرات فیزیکی داخل کابین، خیلی قابلتشخیص نیستند، ولی زمانی که صفحهکیلومتر جدید 12.3 اینچ دیجیتال را جای صفحهکیلومتر استاندارد انتخاب کنید، داستان فرق خواهد کرد. یک فرمان جدید هم با دکمه‌های لمسی عرضه شده است که به حرکات لمسی انگشت واکنش نشان داده و به راننده اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های صفحهکیلومتر و سیستم اطلاعات و سرگرمی را بدون برداشتن دستها از فرمان انجام دهد. در سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک صفحه نمایش 10.25 اینچ به عنوان آپشن ارائه شده است که می‌توان جای صفحهنمایش استاندارد 7 اینچی آن را خریداری کرد. پشتیبانی از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در این مدل به صورت استاندارد وجود دارد و کمپانی یک ترکیب رنگ کابین جدید متشکل از خاکستری و مشکی را برای فیسلیفت Cکلاس 2019 ارائه کرده است. در مدل‌های آام‌گ، ترکیب رنگ قهوه‌ای و بژ با مشکی را هم می‌توانید سفارش دهید.

غنی از تکنولوژی‌

مهم‌ترین اتفاق درون کابین، چیزی است که شما با چشمان خود نمی‌توانید ببینید. Cکلاس جدید در بخش تکنولوژی، برخی از قابلیت‌های کمکی رانندگی Intelligent Drive را از برادر بزرگتر خود، Eکلاس قرض گرفته است. اگر به طور خاص بخواهیم بگوییم، اکنون سیستم‌های بهبودیافتهی رادار و دوربین Cکلاس می‌توانند فواصل طولانی‌تر و عریض‌تری را ببینند و خودرو قادر است از داده‌های نقشه‌ها و راهبری در سیستم‌های کمکی رانندگی استفاده ‌کند. Cکلاس جدید در برخی شرایط خاص، قابلیت‌های رانندگی نیمهخودران را هم ارائه کرده است.

همان پیشرانه، با تیونینگ جدید

نیروی خودرو هنوز هم از پیشرانه2 لیتری توربو 4 سیلندر تأمین می‌شود، ولی در Cکلاس جدید، این پیشرانه با یک تیونینگ ویژه، اندکی نیروی بیشتر، معادل 255 اسب‌بخار تولید می‌کند که از طریق جعبه‌دنده 9G-Tronic اتومات 9 سرعته مدیریت می‌شود.

سدان مرسدس بنز Cکلاس 2019 فیسلیفت، روز 16 اسفند در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی جهانی خواهد شد. قیمت فروش این خودرو بعداً و نزدیک به زمان ورود به بازار اعلام میشود.

جهت تست

دیدگاه کاربران