650 اسب‌بخار روی شاسی فولادی

هیولای شورولت در راه SEMA

12 آبان 1400 16:09

کانسپ شورولت Beast یک هیولای مستحکم نظامی است که شرکت آن را به نمایشگاه SEMA آورده است. با این حال منتظر نباشید که به این زودی‌ها آن را در بیابان‌ها ببینید.

کانسپت بیست (به معنی هیولا) روی شاسی کوتاه شده شورولت سیلورادو سوار شده است. کانسپت بیست (به معنی هیولا) روی شاسی کوتاه شده شورولت سیلورادو سوار شده است. نکته حیرت‌انگیز درباره این خودرو استفاده از سازه فولادی 4130 است، آلیاژی خاص از فولادی که مقاومتی منحصربه‌فرد دارد. این سازه در واقع نقش ستون‌های اصلی خودرو را ایفا می‌کند. با این حال همانطور که مشاهده می‌شود این خودرو بدون درهای سنتی راهی میدان شده است. ویژگی متفاوت دیگر را در قسمت عقب باید جستجو کرد، جایی که یک جفت از تایر یدکی با سایز مشابه تایرهای اصلی تعبیه شده است.

شاید زیرساخت این خودرو برپایه سیلورادو باشد، ولی در قسمت سیستم تعلیق شاهد یک تغییر اساسی هستیم. در محور جلو بازوهای کنترلی با قابلیت تنظیم مسابقه‌ای تعبیه شده است. در محور عقب نیز سیستم تعلیق 5 پیوندی با اتصالات Panhard قرار داده شده است. این شاسی حرفه‌ای روی تایرهای آفرود 37 اینچی و رینگ‌های 20 اینچی چفت شده‌اند. تعجبی ندارد که چنین خودروی بیراهه‌نوردی از سطح زمین 34 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

کانسپت شورولت بیست برپایه مدل سیلورادو

شورولت تصاویر و اطلاعات دقیق‌تری از داخل کابین بیست ارائه نکرده است. اما در بیانیه اولیه خود می‌گوید کابین بیست دارای طراحی مینیمالیستی و کاربردی است. سرنشینان می‌توانند از دو نمایشگر 7 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و البته اطلاعات پشت فرمان استفاده کنند. هر چهار صندلی این خودرو از برند ریکارو و با مهارهای مسابقه‌ای چهار نقطه‌ای هستند.

در قسمت قوای محرکه نیز شورولت سنگ تمام گذاشته است. چراکه زیر کاپوت آن بلوک LT4 دیده می‌شود. همان پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژری که می‌تواند 650 اسب‌بخار قدرت تولید کند. شورولت بیست این خروجی را توسط یک جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند.

دیدگاه کاربران