کانسپتی منحصربه‌فرد به یاد اولین خودروی شرکت

معرفی هیوندای پونی EV

24 فروردین 1400 17:03

شرکت هیوندای در یک سال گذشته از هیچ تلاشی برای یادآوری تاریخچه­ خود فروگذار نکرده است. برگزاری رویدادی اختصاصی به مدت یک هفته با عنوان «میراث هیوندای» که مدل‌های گالوپر و پونی هم در جریان آن به نمایش درآمدند را می‌­توان به عنوان مثالی واضح برای این امر دانست.

این کانسپت یادآور نخستین محصول تولید انبوه هیوندای است.در همین راستا، این شرکت اخیراً در نمایشگاه طراحی که در مقر هیوندای در بوسان کره‌­جنوبی برگزار شده، کانسپتی را به نمایش گذاشته که بنابر اعلام سازنده، تفسیر مجددی است از نخستین محصول هیوندای.

نکته جالب این است که قطعات خودروی مذکور از یکدیگر باز شده و پس از اضافه شدن جزئیات مدرن و نصب پیشرانه برقی، مجدداً مونتاژ شده است. درباره مشخصات پیشرانه برقی پونی EV مطلبی اعلام نشده اما طرح مدرن چراغ‌های جلو و خطوط پیکسلی در گرافیک چراغ‌های عقب کاملاً قابل تشخیص است که مورد اخیر، یکی از جدیدترین محصولات هیوندای یعنی آیونیک 5 را درنظر تداعی می‌­کند.

کانسپت برقی هیوندای پونی EV

آینه‌­های جانبی روی کاپوت به دوربین مجهز شده و طراحی فضای کابین به خصوص صفحه نشان­‌دهنده‌­ها با الهام از خودروهای دهه 70 میلادی انجام شده است.

با نگاهی به بدنه این خودرو می­‌توان تصدیق کرد که با طرحی هماهنگ، زیبا و البته ماندگار روبرو هستیم ولی متاسفانه قرار نیست این مدل به پارکینگ خانه­‌ها وارد شود چون براساس اعلام هیوندای، این خودرو یک نمونه منحصربفرد است، که برای نمایش در نمایشگاه طراحی آماده شده.

داشبورد کانسپت برقی هیوندای پونی EV

هیوندای پونی EV تا 27 ژوئن 2021 در کنار برخی دستاوردهای جدید هیوندای در نمایشگاه Hyundai Motorstudio حضور خواهد داشت. همانطور که قبلاً اشاره شد، محل برگزاری این رویداد در شهر بوسان در کره‌­جنوبی تعیین شده که به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور شناخته می­‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران