خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه

معرفی دی‌اس 7 کراس‌­بک الیزه

23 آبان 1400 13:41

ناوگان ویژه روسای جمهور و مقامات تراز اول کشورهای مختلف همواره از جهات مختلف متمایز و خاص بوده و معمولاً سطح فناوری و توان مالی کشورها را به معرض نمایش می­‌گذارند. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز همچون بسیاری مقامات دیگر، از خودروی ساخت کشور خود یعنی دی‌اس 7 کراس‌­بک استفاده می­‌کند.

فضای خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه با ورق‌های حفاظتی پوشانده شده است، تا امنیت سرنشینان را حفظ کند.کمپانی فرانسوی دی‌اس به تازگی برای امانوئل ماکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) خودروی جدیدی را طراحی و تجهیز نموده که با نام DS 7 Crossback Élysée معرفی شده است. با گذشت 4 سال از انجام وظیفه این خودرو، کمپانی سازنده نسخه جدیدی از آن را در اختیار رئیس جمهور قرار داده است.

شرکت دی‌اس در نخستین اقدام، طول بدنه کراس‌اور لوکس ریاست جمهوری را 20 سانتی‌متر از ناحیه بعد از ستون B افزایش داده، که افزایش 545 میلی‌متری فضای پای سرنشینان عقب را به همراه آورده است. به لطف این تغییر، طول بدنه و فاصله بین محورها به 4.79 و 2.94 متر افزایش یافته است.

دی‌اس 7 کراس‌­بک الیزه

به جای صندلی نیمکت‌مانند عقب در مدل پیشین، دو صندلی مبله مجزا برای رییس‌جمهور و همراه درنظر گرفته شده که زیر آرنجی، کنسول میانی جداکننده، شارژرهای بی‌سیم، پورت‌های USB، فضای قرارگیری کیف دستی و روکش آلکانترا را به همراه دارد.

خودروی موردنظر که با نام دی‌اس 7 کراس‌­بک الیزه شناخته می­‌شود، به مجموعه پلاگین هیبرید 4x4 E-Tense با قدرت 300 اسب‌بخار مجهز شده، که از ترکیب دو موتور الکتریکی و یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تشکیل شده است‌. همانطور که از نام این مجموعه هیبرید دریافت می‌­شود، نیروی موتور به هر 4 چرخ 20 اینچی خودرو ویژه ریاست جمهوری منتقل می­‌شود.

چهره این دی‌اس 7 کراس­‌بک خاص با عنایت به نوع کاربری آن با رنگ مشکی خاص بدنه، چراغ‌های قرمز و آبی و نشان‌های RF  روی کاپوت از سایر نمونه‌های این خودروی فرانسوی متمایز شده است. لازم است به آنتن کوسه‌ای روی سقف هم اشاره کنیم که وظیفه ایجاد پل ارتباطی برای تجهیزات ویژه این خودرو را برعهده دارد.

دی‌اس 7 کراس‌­بک الیزه

تمامی فضای کابین این خودرو با ورق‌های حفاظتی پوشانده شده تا امنیت سرنشینان را حفظ کند، هرچند از جزئیات این بخش شامل جنس اجزا یا وزن اضافه شده به خودرو، هیچ‌گونه جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

دی‌اس 7 کراس‌­بک الیزه در روز یازدهم نوامبر (20 آبان) و در جریان مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیدگاه کاربران