برادر کوچکتر تیگوان به ایران رسید

بررسی فولکس‌ واگن تی راک ماموت خودرو (VW T-Roc)

1 اردیبهشت 1403 10:40

واردات فوکس تی راک توسط ماموت خودرو

اردیبهشت 1403: فولکس‌­واگن تی-راک (T-Roc) که در بین کراس­‌اورهای این شرکت حکم مدل گلف را دارد، در پاییز سال 1400 فیس‌لیفت مختصری را تجربه کرد و با کمی تغییرات، بعنوان مدل 2022 به بازار جهانی قدم گذاشت. حالا خبر رسیده که شرکت ماموت خودرو، برای واردات این کراس‌اور جذاب آلمانی، آماده شده است.

فولکس واگن تی راک، علاوه بر تیپ استانداردش، تیپ‌های دیگری مانند تیپ R و همچنین تیپ کابریولت نیز دارد و باید منتظر ماند و دید که ماموت خودرو، واردات کدامیک از تیپ‌های این خودرو را قطعی می‌کند.


طراحی ظاهری فولکس تی راک

با گذشت چهار سال از معرفی این خودرو، تا سال 2022 بیش از یک میلیون مشتری برای خریداری آن اقدام کرده‌­اند. البته خودروساز آلمانی امیدوار است پس از فیس‌لیفت میان­‌دوره­‌ای، موفقیت‌های تی-راک همچنان ادامه یابد.

نوار روشنایی LED در جلوپنجره، چراغ‌های LED جلو با چیدمان ماتریسی، به‌سازی در مه‌شکن‌های جلو و گرافیک چراغ‌های عقب، طرحهای جدید برای رینگ‌های 17 الی 19 اینچی و برخی تغییرات جزئی در طرح سپرها، مهمترین تحولات فرم بدنه در فیس‌لیفت فولکس‌واگن تی-راک است.

تغییرات فضای کابین واضح‌تر است، چراکه حتی تریم پایه این خودرو نیز به صفحه پشت آمپر دیجیتال مجهز شده است، اما مهمتر از آن، انتقال ورودی‌­های هوا به محل پایین‌تر و افزایش ابعاد نمایشگر مرکزی به 9.2 اینچ است. البته در تریم‌های پایین‌تر، اندازه این قطعه به 6.5 یا 8 اینچ محدود می­‌شود.

فولکس‌واگن تی-راک 2022

فولکس‌واگن تی-راک به جدیدترین نسل رابط کاربری MIB3 برای سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز شده است، که به صورت سفارشی از اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم پشتیبانی می­‌کند. همچون سایر محصولات جدید فولکس‌­واگن، کنترل سیستم تهویه از طریق دکمه­‌های حساس به لمس انجام می­‌شود.

مشخصات فنی فولکس تی راک

در زیر کاپوت تی-راک، گزینه‌های پیشنهادی فولکس‌واگن شامل پیشرانه یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با 110 اسب‌­بخار قدرت (انتقال به محور جلو)، 4 سیلندر 1.5 لیتری TSI با 150 اسب‌­بخار قدرت (انتقال به محور عقب) و یا 2 لیتری TSI با 190 اسب‌­بخار قدرت (انتقال به چهارچرخ) است.

البته شرکت ماموت خودرو، پیشرانه 1.5 لیتری توربو به همراه گیربکس 7 سرعته DSG را برای نسخه وارداتی بازار ایران، درنظر گرفته است.

اما حالا که درباره نسخه استاندارد تی‌راک صحبت کردیم، اجازه دهید شما را با دو نسخه بسیار جذاب دیگر از این خودرو نیز آشنا کنیم؛ یعنی تی‌راک تیپ R و همچنین تی‌راک روباز.

VW T-ROC R

فولکس‌واگن تی-راک R به عنوان قدرتمندترین نسخه از این کراس­‌اور و رقیب اصلی آئودی SQ2، قدرتی برابر با 300 اسب­بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن‌متر در اختیار دارد، که برای شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌­ای کفایت می­‌کند. این مدل به جعبه‌دنده DSG مجهز است و می­‌تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت دست یابد.

VW T-ROC CABRIOLET

اما بشنوید از فولکس‌­واگن تی-راک کابریولت با سقف پارچه­‌ای سه لایه که با پیشرانه­‌های یک و 1.5 لیتری TSI، جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا DSG و انتقال نیرو به محور جلو عرضه می­‌شود.


شرایط فروش فولکس واگن

برای اطلاع از زمان فروش فولکس‌واگن تی‌راک وارداتی شرکت ماموت خودرو و همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار این شرکت و نحوه ثبت نام خودروهای وارداتی تی‌راک در ایران، مقاله شرایط فروش ماموت خودرو را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران