چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5
چری اومودا 5

اعلام قیمت چری اومودا 5

در اواخر پاییز 1400 بود که در حاشیه مراسم معرفی برند جدید مدیران خودرو با نام فونیکس، مدیران این شرکت برای عرضه زودهنگام چری اومودا در بازار ایران و به موازات بازار چین، اعلام آمادگی کرده‌ بودند. از آنجایی که چری، همه نقشه‌هایش را حساب‌شده در بازار ایران، عملی کرده است، پس احتمالا این بار هم قضیه کاملا جدی است و این محصول نوآورانه چری را در آینده‌ای نزدیک، در جاده‌های ایران خواهیم دید.

البته همین ابتدای کار، باید یک نکته را یادآوری کنیم؛ این خودروی چری در نیمه دوم 1401 به بازار چین عرضه می‌شود. پس اگر آمدنش به ایران قطعی باشد، پس احتمالا در سال 1402 شاهید اولین عرضه ان خواهیم بود. اما چری اومودا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

قیمت چری اومودا 5 در چین

این خودرو دو گزینه پیشرانه و هفت تریم را برای مشتریان اغلب جوان خود در نظر گرفته است. اکنون شرکت قیمت اومودا 5 را هم اعلام کرده که چیزی بین 13 هزار و 800 تا 18 هزار و 800 دلار است. چری با معرفی خانواده جدید اومودا آن‌ها را در رده‌ای بالاتر از شاسی‌بلندهای سری تیگو و سدان‌های سری آریزو قرار داده است.

طراحی چری اومودا 5

علیرغم معرفی محصولات جدید توسط شرکت چری، این شرکت محصولات قدیمی خود همچون تیگو 3 را نیز با تغییرات اندک همچنان در بازار چین به فروش می­‌رساند. مدل‌های کراس­‌اور چینی تاکنون تحت نام سری «تیگو» وارد بازار می‌شد، اما این رویه قرار است کمی تغییر کند.

چری اومودا 5

بنابر اعلام چری نام عجیب اومودا حاصل نظرسنجی از مراکز مستقر در 30 کشور دنیا بوده و از کلمه fashion به معنای مُد گرفته شده است.

خودروساز چینی فرم بدنه این محصول جدید را با عنوان «هنر متحرک» توصیف کرده است، که توسط تیم اختصاصی طراحان به سرپرستی استیو هیوم (Steve Hume) شکل گرفته است. ابعاد چری اومودا 5 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب 4.4، 1.83، 1.585 و 2.63 متر اعلام شده، که با نسل قبلی چری تیگو 5 قابل مقایسه است.

چری اومودا 5 به طور کلی یک محصول اسپرت است. خطوط روی بدنه به وضوح شخصیت تهاجمی آن را نشان می‌دهد. حالت و زوایای ستون‌های A , B و C جلوه‌ای شناور را ایجاد کرده‌اند. گلگیرهای برجسته و رینگ‌های پهن آلیاژی مشکی 5 پره با جزئیات نارنجی بخش مهمی از فرایند شخصیت اسپرت بودن این خودرو را تشکیل داده است.

چری اومودا 5

در بخش جلوپنجره هندسه چهارضلعی و چراغ اصلی بسیار باریک بیش از هر زمان دیگر مدرن و فضایی شده است. در قسمت پشتی شاهد سپری نسبتاً ساده هستیم ولی لوله‌های اگزوز این فضا را هیجان‌انگیز کرده است. خبر بد اینجاست که دریچه‌ها اگزوز تقلبی هستند و خروجی اصلی اگزوز زیر بدنه تعبیه شده است.

کابین و امکانات چری اومودا 5

در طراحی داخلی تلاش شده تا تکنیک مینیمالیستی رعایت شود ولی با این حال نمایشگر دوقلوی 12.3 اینچی همه حواس بیننده را به خود جلب می‌کند. دریچه‌های تهویه مطبوع به‌خوبی درون داشبورد جاسازی شده است.

چری اومودا 5

در بخش سیستم اطلاعات و سرگرمی دستیارهای هواوی HiCar، اپل CarPlay و بایدو CarLife دیده می‌شود. نکته جالب اینجاست که اومودا 5 دارای سیستم نظارت بر هوشیاری راننده است. هم‌چنین بد نیست بدانید سیستم صوتی آن نیز از برند سونی است. نورپردازی داخلی شامل 64 رنگ می‌شود.

مشخصات فنی چری اومودا 5

چری اومودا 5 مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری TGDI توربوشارژ است، که به تازگی در مدل‌های قدیمی سری تیگو نیز نصب می­­‌شود. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می­‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در محور عقب به صورت مستقل طراحی شده است. علاوه‌براین چری اومودا با پیشرانه 1.5 لیتری توربو 155 اسب‌بخاری نیز قابل سفارش است.

چری قصد دارد نسخه­‌های هیبرید و برقی این محصول را در آینده عرضه نماید. چری اومودا 5 از نیمه دوم سال 2022 وارد بازار چین خواهد شد، اما خودروساز چینی برای صادرات آن به کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی، آفریقا و حتی اروپا برنامه‌­ریزی کرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carnewschina.com

6 دیدگاه

Mrhossein(238 روز پیش)

سلام بیایید دیدگاهمون رو نسبت به بازار الان ایران بررسی کنیم هر چی باشه به نسبت تولیدات داخلی بهتره تنها ایراد خودروهای چینی در این است که شاسی بلند دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک تولید نکرده برای بازار ایران با اف جی کروز یا اسپورتیج مقایسه کنید نسبت به قیمتش این ماشین‌ها هیچ آپشن خاصی ندارند البته به جز دو دیفرانسیل بودن که آن رو البته نمیشه با ایم ماشین تک دیفرانسیل مقایسه کرد ولی نامردا میتونند خیلی راحت این ماشین‌ها مثل تیگو ۷ رو دو دیفرانسیل کنند ولی نمیدونم چرا نکردند البته با همین قیمت البته حقه همه ماست که بهترین خودروهای روز رو با قیمت جهانی سوار شیم

Aaaaaa1 (234 روز پیش)

داداش اکثر ماشین های چینی نسخه دو دف دارن منتها توی ایران نمیان تیگو 8 الان نسخه دو دف داره حتی نسخه های از x33s دو دف توی روسیه میگن هست مدیران خودرو خیلی از آپشن ها و قابلیت های ماشینارو واسه بازار ایران حذف میکنن متاسفانه

shayan85(239 روز پیش)

پهنای چرخاش خیلی کمه عرض تایرش هم کمه جلوپنجره مزخرفش هم فقط آیرودینامیک ماشین رو ضعیف می‌کنه هیچ وضیفه دیگه ای نداره. دیفیوزر فیک. لوله اگزوز های فیکش رو آنقدر بالا کار گذاشتن یکی ندونه فک می‌کنه مک‌لارن ماشین جدید تولید کرده. کلا با قیافش حال نمیکنم عوام رو گول میزنه ولی اونی که ماشین باز باشه رو نه. تک دف هست که دیگه حرف باقی نمیزاره 😒😒 اگه قیمتش زیر یک میلیارد تومن باشه تو بازار داغون ایران فروش نسبتا خوبی خواهد داشت ولی بالا یک میلیارد ارزش خرید نداره. با یک میلیارد تومن هم تنها در شرایطی ارزش خرید داره که مثل سابق ۲۵ درصدش نقد مابقی اقساط.

shayan85 (235 روز پیش)

آقا احسان مگه من گفتم لندکروزر آیرودینامیک داره؟ لندکروزر به خاطر ابعاد کلی بدنه نمیتونه آیرودینامیک خوبی داشته باشه. موتور ۶ سیلندری که داره نیاز به خنک کاری قوی داره ولی این ماشین با حجم موتور نصف لندکروزر چه نیازی به این همه جلوپنجره داره؟

Ehsan110 (237 روز پیش)

چرا شما این نظر رو در محصولات هیوندای ندادید؟ تو اونا هم آیرو دینامیک رو کم میکنه حتما لندکروز هم آیرو دینامیک نداره.

AREF1400(263 روز پیش)

طراحی داخلش واقعا جذابه ولی احتمالا قیمتش هم خیلی بالا خواهد بود