یک اقتصادی لوکس برای بازار هند

معرفی اشکودا اسلاویا

2 آذر 1400 16:52

چند سال پیش بود که اشکودا مدل رپید - Rapid - را کنار گذاشت و با دشواری تمام مدل اسکالا - Scala - را جایگزین آن کرد. این خودرو در بازار روسیه بعد از یک تغییر بزرگ هم‌چنان به فروش می‌رسد تا مدل‌های اقتصادی آسیایی رقابت کند. اما درمورد بازار بزرگ هند چندی است که تولید این خودروی مقرون به صرفه متوقف شده تا جایی برای مدل جدید اسلاویا - Slavia - باز شود.

اشکودا اسلاویا با استفاده از پلتفرم محلی در ایالت پونای هند ساخته خواهد شد.این سدان بر اساس اسم اولین دوچرخه‌ای که بنیانگذار اشکودا تولید شده بود، نامگذاری شده است. اسلاویا کم و بیش یک فابیا با درب صندوق عقب است. از طرف دیگر این محصول شباهت زیادی به فولکس‌واگن ویرتوس - Virtus - دارد، خودرویی که در حال ایفای نقش مدل محبوب پولو در بازار آمریکای جنوبی است.

مدل جدید عرضه‌شده در بازار هند طول، عرض و ارتفاعی 4541، 1752 و 1487 میلی‌متری دارد. فاصله بین دو محور اشکودا اسلاویا به طرزی قابل قبول 2651 میلی‌متر شده است. اشکودا اسلاویا با استفاده از پلتفرم محلی در ایالت پونای هند ساخته خواهد شد.

کاملاً مشخص است که طراحی داخلی اشکودا اسلاویا از مدل فابیا مشتق شده است. باید قبول کرد که این یک پیشرفت بزرگ نسبت به رپید قدیمی است. کارشناسان می‌گویند این محصول در قیاس با دیگر اشکودای عرضه‌شده در هند یعنی کراس‌اور جمع و جور کوشاک - Kushaq - لوکس‌تر به نظر می‌آید.

اشکودا اسلاویا

شرکت می‌گوید برنامه‌ای برای عرضه ویرایش دیزلی ندارد و در حال حاضر فقط مدل‌های یک و 1.5 لیتری TSI را ارائه می‌دهد. مدل اول با خروجی 115 اسب‌بخار و 175 نیوتن‌متر گشتاور که به صورت انتخابی جعبه‌دنده‌ای شش سرعته دستی یا اتوماتیک، تبدیل به یک نسخه پایه ارزشمند شده است. در تیپ نهایی با پیشرانه‌ای 150 اسب‌بخاری با 250 نیوتن‌متر گشتاور مواجه هستیم، که نیروی خود را توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا نسخه 7 سرعته DSG اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

دیدگاه کاربران