هویت جدید برای تویوتا یاریس

معرفی نسل جدید مزدا 2 در اروپا

16 آذر 1400 12:14

پس از معرفی نسل قبلی تویوتا یاریس با نام مزدا 2 در آمریکای شمالی، اکنون شاهد تکرار همین اتفاق در قاره اروپا هستیم. با گذشت یک‌سال از انتشار برخی شایعات در این باره و البته مشاهده تصاویر مخفیانه، تویوتا یاریس تحت عنوان چهارمین نسل مزدا 2 به مشتریان اروپایی معرفی شده است.

فاصله 2.56 متری بین محورها و فضای 286 لیتری محفظه بار کاملاً مشابه با تویوتا یاریس است و بر هویت یکسان این دو خودرو تاکید دارد.همکاری میان دو خودروساز ژاپنی، فرصت عرضه نخستین محصول هیبریدی در قاره اروپا را برای مزدا فراهم کرده است، چراکه مدل‌های قبلی تنها به فناوری هیبرید-خفیف مجهز بودند.

موتور الکتریکی این خودرو با خروجی 79 اسب‌­بخار در کنار پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 91 اسب­‌بخار قرار گرفته است، اما مجموع نیروی در اختیار مزدا 2 جدید به 114 اسب‌­بخار رسیده که رقم زیادی نیست، اما برای هاچ‌بک کلاس B، کافی به نظر می­‌رسد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ترتیب 9.7 ثانیه و 175 کیلومتر برساعت خواهد بود درحالی‌که مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز به ترتیب 3.8 لیتر در صد کیلومتر و 87 گرم بر کیلومتر اعلام شده است.

نسل جدید مزدا 2

از آنجایی که موتور برقی این خودرو به صورت خودکار شارژ می­‌شود، سامانه هیبرید می‌­تواند تعادل مناسب میان نیروی تولید شده از هریک از موتورها را برقرار کند تا مصرف سوخت در حالت بهینه قرار گیرد.

مزدا 2 جدید در سه تریم هیبرید Pure، هیبرید Select و هیبرید Agile به فروش خواهد رسید.

فاصله 2.56 متری بین محورها و فضای 286 لیتری محفظه بار کاملاً مشابه با تویوتا یاریس است و بر هویت یکسان این دو خودرو تاکید دارد. همچون تویوتا یاریس و یاریس کراس، مزدا 2 جدید هم موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو-انکپ شده است.

نسل جدید مزدا 2

عرضه نسخه تغییر نشان یافته از نسخه اسپرت یاریس یعنی یاریس GR با لوگوی مزدا هم می­‌تواند بسیار جالب باشد، اما این امر کمی بعید به نظر می‌رسد. فروش مزدا 2 جدید از بهار 2022 در اروپا آغاز می­‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران